Är du en puderhaj?

b3neath

Ny medlem
Är du en puderhaj?
Har funderat på detta ett tag, kanske tom har skrivit ett svar ang detta, men det minns jag inte :)

Varför i h*lvete vill man ha breda skidor som flyter på snön när man åker i puder?

När jag åker puder (dom få gångerna jag gjort det) så vill jag gärna sjunka ner i snön så det verkligen känns att man åker i puder...

Ok om man vill dra en elva nerför ett puderområde, att man vill ha breda skidor då. Men annars ser jag inte anledningen.

Kan inte nån med feta puderlagg förklara syftet med dom?

kram

Är du en puderhaj?
Kan ju säga att det är ganska otrevligt att köra fort med smalare lagg, de har en tydlig tendens att försöka gräva ner sig i snön vilket oftast resulterar i en otrolig rotation med komplicerade frakturer.
Det känns faktiskt att man åker puder med breda lag oxå, man sjunker ju ner i svängarna bl.a.

Hoppas du fick svar på din fråga =)

Är du en puderhaj?
Man väljer mellan att plufsa sakta och surfa fort.

Sen kan man ju tidigare definiera det som bottenlöst med bredare skidor. Bredden på laggen har alltså medfört att det har blivit fler bottenlösa dagar. Schyrre...

Är du en puderhaj?
har du nån gång åkt i så mkt snö att du nästan stannar? det är just då du behöver ett par feta skidor så att du kommer högre upp i snön för att få mera fart!!

Tillbaka
Topp