Är FT en superpjäxa?

Hospoki

Ny medlem
Är FT en superpjäxa?
Ska ha ett par nya pjäxor till säsongen 09/10 och är sugen på FT Konflict. Mina två tidigare skor var Technica diablo pro 180(!), gick sen ner till några andra Technica diablo,(tror flex var 120-130, svarta var dom iaf) men de blev slutkörda på en säsong.

Jag jobbar som skidinstruktör i Österrike och vill ha en superpjäxa som klarar allt, ploga eller carva i fyratimmarssträck, vara smidig nog i parken (inte hög prio), klara turer med följande tuffa offpiståk, puder i skogen. You name it.

Tyckte att 120-130 pjäxorna var lite för styva och för racinginriktade för pudern och plogningen... Men jag gillar styva skor som tål högt tryck.

Har låga och smala fötter så där verkar FT vara perfekta, vad vet ni om pjäxan för dessa syften och känner ni till någon annan "komfortabel men kompromisslös" pjäxa?

(Med komfortabel menar jag "mysig" och inte varm, fryser nämligen aldrig om fötterna)

Är FT en superpjäxa?
Ja sj är jag sjukt nöjd med mina FT BB Pro. Kan ibland känna att flex 6 är ngt för mjuk. Men det är inte ofta. väger 80kg och kör i stort sett bara offpist.
Så för mig så passar dom till allt. Fast det är klart...jag har ju inte haft ngn racing sko innan utan ett par Salomon Gun Pro model med flex 95 innan...så kan ju inte säga hur jag skulle köra eller känna för en styvare pjäxa än den jag har nu.

Kan säga att FTs innerskor är varma! Skalen är lätta att fixa till....men inte gjorda för alla fötter. Så prova innan du köper iaf...fast det antar jag att du redan har som plan?

Tillbaka
Topp