Är Head Monster 85 bra för mig?

• Trådstartare Trådstartare Achwell
  • Start datum Start datum
A

Achwell

Guest
Tänkte skaffa ett par offpistlagg inför säsongen. Är 185 cm och väger ca 75 kg. Inte åkt sådär jättemycket lössnö. Har ingen storbudget. Spanade in ett par begangade Head Monster 85 på rean för 1700 kr. Tror ni det skulle passa mig? Om inte har ni andra tips runt 1500 kr klassen.

/ Daniel

head monster är knappast nån riktig offpistskida, däremot är det en bra allmountainskida. vill du dock ha en mer offpistorienterad skida bör du gå upp i alla fall en centimeter i midja! :)

FF sa:
Nej det är en pissig skida.
jaså, är den så dålig? jag får väl medge att jag inte åkt på den själv, men hört gott om den. är den så olik monster 78? den tyckte nämligen jag var rätt bra när jag testade den för två år sedan.

När man läser recensionerna här på freeride så får Monster gott betyg. Dock var det några år sedan.

jag testade monster 88 förra året och den överraskade mig verkligen. Så sjukt livlig när det inte gick så fort och stabil som attan när det blev knöligt och det började gå snabbt. jag skulle inte tveka på att köpa ett par sånna som allmountain om jag skulle vara i sverige iaf.
Antar att 88 är ungefär samma som 85an.

Med reservationer för att jag kanske missförstod tråden lite....

Vill du ha en offpistskida som ska klara av en del lössnö så tycker jag att du ska satsa på något bredare.

Senast ändrad:
Nej, helt olika skidor

85an är gammal rutten cap-skida, med gammal teknik. Medans 88an är ett helt annat bygge och verkar som du säger riktigt fin.

OK boys! Jag förstår. Inte Monster 85. Men kan ni vara sjyssta och berätta vad jag ska ha då?

PNyberg sa:
Goodha 191 kanske kan vara ngt för dig. Eller goodha 110 :D
Hehe, nog för att 91'an är snuskigt grym men den är inte så jäkla spännande i pisten.. 30+ radie gör sig bäst i blindvallen ;) då är nog 87'an bättre.. Dessutom görs inte 191 längre....

Nu fick vi ju med min quiver för vintern: 87, 191, 110 ;)

EDIT: Jag har ett par 181'or (förra årets Goodha 87) till salu, köp köp köp köp! ;)

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp