Är jag ett barn?

Axbrink

Medlem
Är jag ett barn?
Kör på en swindle 45 från 09/10 nu och tycker att den är både för lång och för hård, har kollat på salomon mini drift 143 och 139, vad tror ni om det? snackar med nån på dogfunk nu som tror att 139 är för kort men det är ju många som kör med 30 cm kortare eller till och med mer...
Kollat runt på varenda bräda nu men varför jag fastnade för salomonen är för att den har sjukt bra pris då det är en kidsbräda, samt att den har massa schysst tech som jag gillar. Har ni några andra förslag är ni dock jävligt välkomna med det... Kör mest jibb och små kickar, nybörjare som gillar att latcha runt sådär...

Är 165, väger 65 kg och har 8 i bootsize.

Tack för hjälpen.

P.s. Självklart har jag läst den klistrade och den är sjukt bra överlag, men jag vill gärna ha det lite mer ingående d.s.

Är jag ett barn?
Jag skulle rekommendera dig att satsa på en av Rome's/Capita's/vilket märke du nu gillar's mjukare jibbrädor strax under 150cm, men jag skulle aldrig gå så långt till att köpa en barnbräda. Du väger ändå 65kg (tror inte många barn gör det), så lite kraft måste du ju kunna lägga på brädan utan problem! Kom ihåg att din vikt påverkar val av bräda bra mycket mer än längden gör.

Exempel:
http://www.capitasnowboarding.com/snowboards/horrorscope-fk 147cm
http://www.romesnowboards.com/product/boards/artifact-rocker/ 144-147cm

Är jag ett barn?
tack för svaret, det är många som säger att det är så, men problemet är ju att jag kör på en 145 nu och den känns lite lång..... vill gärna ha en kort bräda, dock har jag kikat på både capita och rome och artifact rockern eller horrorscope fk vore riktigt fet, men dom känns lite långa kanske

Är jag ett barn?
tack för svaret, det är många som säger att det är så, men problemet är ju att jag kör på en 145 nu och den känns lite lång..... vill gärna ha en kort bräda, dock har jag kikat på både capita och rome och artifact rockern eller horrorscope fk vore riktigt fet, men dom känns lite långa kanske

Är jag ett barn?
Jag tippar att det mest är en vanesak, faktiskt. Visst går det säkert att köra boxar och rails på brädor som är så korta som 139cm, men ALLT annat måste ju vara mer eller mindre omöjligt! Men Artifact Rocker 144 kanske kan vara något, den är ju iaf inte byggd med barns åkning i åtanke. :) Jag rekommenderar dock att du vänjer dig med "längre" brädor.

Har din Swindle camber eller någon slags rocker, förresten?

Är jag ett barn?
Jaha, ja då är det väl bara att vänja sig då...Tjejbrädor funkar inte heller eller? hur är artifact rockern då? den måste ju vara mjukare än 09/10 swindle? min swindle har zerocamber, helt platt, skall ha fördelarna av rocker men ge bättre pop säger dom...

Är jag ett barn?
ah okej fett, fast där snackas det ju visserligen om att man ska steppa ner 8-10 cm från sin vanliga brädsize om man ska ha en nug så det vettefan... men tack för tipset... Kan man köra på tjejbrädor då?

Är jag ett barn?
Signal park rocker kanske, den har ju så pass extrem rocker att den kommer kännas kort med ändå vara lång.

Är jag ett barn?
Den har Magnetraction, så gillar du inte det kan du räkna bort den. Annars är det säkert en helt OK bräda, fortfarande sjukt kort dock. :P

Är jag ett barn?
Jag är 172 och har kört på en 151 bräda.
Men känner själv att den är lite lång och letar efter en 145 bräda typ.
Så att du kör med kort bräda är ju inte ovanligt.
Alla gillar olika.

Är jag ett barn?
Jag tror att det skulle vara väldigt stor skillnad mellan din nuvarande bräda och en Rome Artifact Rocker 144, även om du påstår att du tycker att 145 är för långt.

Är jag ett barn?
ah jag har kollat rätt mycket på den men då borde jag ju egentligen kunna köra en salomon mini drift 143 också eller? den har ju samma flex som typ deras salvatore sanchez, alla salomons brädor ligger väl på samma flexskala 1-5, det hade ju varit jävligt flummigt om mini drift låg på 1 på barnflex-skalan, då skulle ju inte ens en nyfödd kunna åka på den så wobbly skulle den bli?

Är jag ett barn?
Jag kör med en 153 cm bräda och är 185. Längden är en vanesak och olika från person till person.
Jag har till och med kollat på 150 och 148, men blir nog att köpa en 152 till denna säsongen.
Hoppas du har hittat det du letar efter.

Förresten så skulle jag, personligen, aldrig köpa salomon eller något liknande.

Är jag ett barn?
haha jaså? varför inte det? jobbade i stöten förra året och där var det jävligt många som körde på salomon. dom var nöjda..är det skidmärkesgrejjen eller?

Är jag ett barn?
a jag förstår hur du tänker där...saken är den att jag vill ha en bräda som funkar, som inte ruinerar mig och som längden funkar på och jag har inte hittat så mycket annat, kollade på artifact rocker 44 men den går ju på 390 bucks, det blir ju över 4000 med frakt och allt.... Men skulle flexet funka på en salomon, så jävla stor skillnad kan de ju inte vara...

Är jag ett barn?
Artifact Rocker finns för 4295:- på www.boardlife.se. Om de inte har den storleken hemma så finns den hos den svenska distributören så de kan få hem den snabbt vid behov.

Är jag ett barn?
Jag köpte min artifact rocker från blue-tomato, typ 3900 om ja minns rätt... sjuk bräda om du ska leka runt.

Tillbaka
Topp