Är min bräda för kort..?!

los_freddas

Ny medlem
Halloj!
Ja är ca 186cm lång....min nuvarade bräda e en forum...jp walker...153cm lång! Har åkt bräda i typ 8år...kör allt från offpist till pist...å leker rätt mycket...hoppar å har mig!

Till frågan tycker ni brädan e FÖR kort...själv kan ja tycker den e lite kort när de börjar gå fort...men ja vet inte riktigt...förövrigt e ja skit nöjd mä den!

Tacksam för svar!

//fredda

Jag tycker att den verkar lite kort själv åkerjag på en 170burton frontier, men om du tycker att den funkar i lössnön så är den kanske inte det, men jag hade nog gått upp till en 160 ivf

//CArl

Shiiit grabben. ja inte e den lång ialf. men om du tycker den e grym så e det väl lugnt. själv e jag 183 o kör på 162. men som du säger, den e väl inte så kul om man kör fort. måste kännas gnarly när du kör stort, den lär ju inte va så stabil. bara man e nöjd själv e det ju chill. ha det

ajt

Jo som sagt så är ja nöjd när ja leker ialla fall...är kanske lite kort när de går fort...!! Förra året va den helt okey!!

Fan va schysst forum...snabba svar!! =)

//fredda

säger så här ....... behåll brädan o ha den när du ska ut o styla lite o så kan du väl skaffa dej en lite längre bräda oxå till lite mer fartfylld åkning.....variation är ju alltid skoj=)
den behöver ju ionte vara så dyr heller!!!

lycka till!

ääh det är upp till dig till 100%
vad andra tycker spelar inte så stor roll (om du inte jobbar mycket på din image)
det är ju du som ska trivas med brädan, inte andra, så igentligen spelar det ju ingen roll om du är 190 cm och har en bräda som är 130, så länge du gillar den och tycker det e kul å åka...

jag köpte en ny bräda idag, en nitro t1 156 cm lång. Jag är 172 och den är kanske någon cm lång för min åkstil (park!) men själva modellen är perfekt för min stil för jag hoppas att jag växer några cm tills nästa år, och/för jag hade nog tänkt mig att ha brädan nästa år med.

Försök å testa en längre bräda å se hur det känns

Själv är jag 193 och kört på
148 cm libtech jamie lynn den va hård som fan hade tyvär kassa skor (gammla vans utan inneskor va som snowjoggings) och kass bindningar (bentmetal) till, men det gick att göra riktigt skärande svängar med ändå, fnderar att skruva på ett par nya bindnignar å testa den i vinter om ja orkar
158c santa cruze rätt styv bräda det med, var stabilare i höga farter dock va den lite för smal för mina fötter
men jag tror att stabilitet kom mycke från nya skor å bindningar

köpt en burton baron 167 till i vinter hopas den funkar bra
167cm är ju nästan kort det med om man är över 190lång om man ska räkna på hur lång brädan ska vara 15-20 cm minus sin längd vad jag hört

dock en varnings för långa brädor!!
man måste skffa sig en takbox å bilfan för att få med sig dom om man är några i bilen :)
om man inte har en jätte bil (cuv)

153 låter ju lite kort i off-pisten..

kör med flera brädor. en 156 dominant, en 162 custom, knäckte två custombrädor vid piståkning(!) förra vintern. plus en lastgammal träbit på 154 som jag leker med i trädgården.
väger in på 74kg.

sugen på att prova en sådär 190+ feting. nån som har erfarenhet? bara att bära omkring på en ser ju ball ut.

förstår varför alla ska ha så korta bräder! Menar det är ju längden och storleken som gör mannen..
Köp en Destination 176 eller 186,5 så det går att åka ordentligt, å inte sladdar runt i backen.

Hiho Los Freddas!

Frågar du mig så finns det bara ett svar på ditt spörsmål.

Det är ju bara du som åker och är utformad som du. Därför är det svårt för andra än dig själv att svara korrekt!

Hyr / Låna en längre bräda så VET du vad som passar. Kanske är 153:an perfekt för dig, kanske inte. Vad andra säger betyder inte ett skit.

Testa, testa och testa!

GL HF!!!

Mvh

//Matthew

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp