Bräda till lång tjej med små fötter

Heddious

Aktiv medlem
Hallojsan!
Efter x antal år i träda så har jag återfått mitt snowboardintresse, och eftersom min nuvarande bräda har tio år på nacken och dessutom håller på att delaminera lite lagom så har jag börjat spana efter en ny, och givetvis stött på lite problem.
Jag är lång (typ 180 cm), lätt (60 pannor sist jag vägde mig) och har små fötter (pjäx/bootstorlek 24,5).

Kontentan av detta blir att jag inte riktigt kommer överens med de välmenande "hur lång bräda ska jag ha"-tabeller som finns i diverse hörn på internätet.

Förtillfället åker jag på en Burton Feather 153 från pre-rocker-eran, och att eventuellt nyköp ska ha nån sorts rocker är egentligen mitt enda önskemål. Nivån just nu är "tycker inte om brantare än blått och åker mest framlänges", men tanken är ju att jag ska utvecklas så jag vill ha en bräda att växa med.

Kruxet är att det känns som om brädan jag har just nu är i kortaste laget – den når mig inte ens till hakan – och några timmars halvengagerat googlande genererar inte många tjejbrädor som är längre än 152-ish. En enkel lösning hade väl varit en mjuk herrbräda, men eftersom jag har små fötter misstänker jag att de allra flesta diton är för breda för mig? De tjejer jag träffat på som kör på herrbrädor har haft två-tre storlekar större skor än jag.

Så om någon välvillig prylnörd har nå tips på vad jag borde kolla in eller vart jag kan börja leta så vore jag oerhört tacksam.

Fridens liljor.
/H

Jag hittade en Jones Twin Sister 154 på rea i våras, så problemet är löst. Men tack för tipset ändå! :)

Tillbaka
Topp