Är NIKON D3100 bra att filma med?

519v

Ny medlem
Hej jag har en fråga ska köpa kamera som kan filma bra och ta bra kort.:lol:
vilka kameror är bra att filmma med runt 4000-5000?
Hjäp!:):D

Fota- Nikon
Filma- Canon (överlägset)

somsagt eos 550d kan du få billigt nu, kolla prisjakt!

skulle jag säga iaf

Istället för att ställa frågor här så tycker jag att du först och främst ska googla fram recensioner om diverse kamera.
Om du vill ha en bra systemkamera som kan filma 720P så är det helt klart en 550D du ska köra på!

om du vill ha en kamera som tar bra kort och kan filma i full HD(1080p) för 4000 - 5000 kr är det självklart tt du ska ha d3100, den enda nackdelen är att den inte har så hög fps, dvs det blir inte den bästa slowmotionen när du slowar ner i ditt redigeringsprogram men det blir fortfarande bra. Själv har jag nyss köpt mig en nikon d3100 och det blir sjukt bra skärpa och kvalitet.
Däremot håller jag med de andra med att eos 550d är det man helst vill ha, men den ligger i en annan prisklass :)

jhei sa:
Fota- Nikon

skulle jag säga iaf
Canon är inte alls överlägsna på att filma längre, D7000 och D5100 håller i princip samma klass som 7D förutom att 7D kan köra i högre fps..

spaderkunG sa:
jhei sa:
Fota- Nikon

skulle jag säga iaf
Canon är inte alls överlägsna på att filma längre, D7000 och D5100 håller i princip samma klass som 7D förutom att 7D kan köra i högre fps..
Visst är det mindre skillnad nu, men fps-skillnaden är fortfarande en avgörande faktor till att många väljer Canon.

Senast ändrad:
Jag äger själv nikon d5100 (inte så stor skillnad på d3100) och tycker att den är grymt bra, på min vimeokanal så kan du se flera filmer tagna med d5100!

Tillbaka
Topp