är skivbroms värt

är skivbroms värt
det beror på hur snabbt du får ihop till 1000 kr.
det är stor skillnad på skiva och vanlig, t.ex. skiva är lättare att bromsa med
och griper säkrare när det är skitväder bromsklossarna i skivbromsen slits
inte ut lika fort heller som vanliga.
du kan ju börja med att köpa till framhjulet.

är skivbroms värt
nog är skivbromsar men inte har dom lika fint "ryck" som
V-bromsar beror väl på lite hur dui cyklar...jag har pajjat många bromsar så jag har itne vågat köpa skivor;)

är skivbroms värt
ja det är det!
Det e stor skillnad i alla fall efter ett tag. Skiven tar ju i alla väder oftast. Hade jag haft pengarna hade jag lagt ut det på skiven.

är skivbroms värt
Tycker absolut du skall välja skivbromsar! Har kört med skivor både mekaniska och hydraliska sedan 2001 och kommer aldrig kunna byta ner mig till V-bromsar.

* Skivor nyper minst lika hårt som V-broms.
* Lättare när du byter däck eftersom det bara är att dra hjulet rätt ut (ingen vajer att lossa), sedan när du bytt däck är det bara att sätta dit igen, kolla bara att skivan hamnar mellan bromsbeläggen.
* Skivbromsar tar i alla lägen även fast du varit i lera och snö. Tyvärr kan de skrika lite om det kommit vatten på skivan men det är lite beroende på hur hård bromskloss du har.

Sen ser det ju mycket coolare ut vilket är minst lika viktigt ;-)

Satsa på skivorna du kommer inte ångra dig!

/H

är skivbroms värt
Om du har nav som är förberedda för skivbroms och fästen på gaffeln och cykeln bak så hittar du bra pris på http://www.cyclecomponents.com eller Cykelcity finns i Malmö, GBG & Stockholm
Om man inte har nav som har skivbromsinfästning blir det lätt dyrt eftersom du då måste byta nav.

/H

är skivbroms värt
Jag har skivor på min dirthoj som jag mest kör street med, men i Jönköpingstrakten där jag bor så är det backigt och lönt med skivbromsar!
/H

är skivbroms värt
Äh! nöjjer mig med de vanliga v-bromsar, jag tycker det duger för mig, jag flumm-cuklar ju bara i vilket fall... sen skulle ju skiten bli snodd direkt här där jag bor!

men om man någon gång köper en ny cykel så ska man lätt ha skiva...

...om så bara för att det ser så ballt ut!

är skivbroms värt
Jag skulle vilja säga att det beror på. Flera saker så klart men om du tänker skaffa hydrauliska skivbromsar så kan det mycket väl vara värt det, jag tycker det är bättre såvida du inte bor på Antarktis. Snackar du däremot bara skivbromsar så köp V istället, extra utlägg för skivbromsar utan hydraulik är inget du skall ha.

- Shultze

är skivbroms värt
En fördel med skivbromsar är att du då kan ha andra sorters fälgar, som oftast är starkare eftersom att det då inte finns någon direkt brottpunkt på fälgen som skulle finnas där om det var v-broms fälgar...
Om du ska ha billigt så beställ från www.wadescycles.co.uk eller www.chainreactioncycles.com

Tillbaka
Topp