Är vi 60 år efter?

Är vi 60 år efter?
Helt underbart fantastiskt film. Dom är ju skit bra! Alltså tänk med dom där jävla kängorna till pjäxor och lös häl, helt underbart bra jobbat.

Hahaha snyggt dubbat med apelsindialogen.

Är vi 60 år efter?
Det som är riktigt coolt med denna film är att den går över generationerna... Mina föräldrar diggar filmen de med, och pappa har ändå skidat liknande mängder under sin militärtjänst, vilket han ofta tjatar om...
Som tidigare nämnts, vem drar en kopia på detta i en skidfilm först?
En uppmaning till alla ni som är nere i Alperna nu, gör en tolkning av detta i er dokumentation av er säsong, det kommer garanterat uppskattas sedan när ni lägger upp filmen och visar det för oss! Den blir nog grymt snyggt när flera kör samtidigt och jagar varandra, visst, kan vara lite osäkert ur lavinsynpunkt, men va fan...

Är vi 60 år efter?
shit vilken cool film. "Svensk mästare i fjällframfart" det skulle man va..

Jag vill se igloo-bygge i nästa Swedish Posse!

Är vi 60 år efter?
till noljas.

du säger att man ska visa filmer där skidglädjen visas och där det inte droppas 30 meters höga klippor. men ärligt talat tänk hur mycket folk hade gnällt på filmen. man såg ju bara på klippet från lofsdalen som kvart filmat. där är dte en massa gnäll på åkningen. jag tycker också detta var skitkul att se. men det känns som att det måste vara riktigt extremt för att få cred. jag klandrar inte dje noljas men det är sanning.

Är vi 60 år efter?
"Igloo - en färdberättelse från fjällen" var gott kul att se! Snacka om sanna pionjärer inom freeriding! Fast de måste ha varit en smula galna väl? Ett felskär eller en missad landning så gick väl ett korsband eller två... En av "hjältarna" på filmen missar i och för sig en landning och "överlever"...

Filmen tillhör nu en av mina absoluta favoriter!! (Den laggade dock rejält på min burk - en gammal ångmaskin!)

Är vi 60 år efter?
skön 180 efter drygt 11:43 in i filmen... världens första 180?
det här var sann åkarglädje! Själva skidsegmentet var lite annorlunda från dagens filmer, ganska mycket närbilder men det jag framförallt tänkte på var de icke indelade delarna bland olika åkare. Jag menar att alla åkare åkte samtidigt, lite som introt till Serious när tre åkare dra ner på samma sluttning. Mer samåkning i framtida filmer, lite farligt kanske med dagens extrema linjer och hastigheter. Men att droppa över 70 meters klippor är också farligt.

Är vi 60 år efter?
haha fanva grymm :D:D
de e äkta skidglädje de, me backhoppning och"sist den ner" lekar :D
180 ägde å dom droppar ju som vansinninga:D
säger som david kvart gjort: speakersarna e ju helt underbara :D
de e ett under att dom kunde svänga också, med dom skidorna :S

cool film:D

Är vi 60 år efter?
Mycket kul att se!
Min morfar var med under II världskriget och patrullerade i dom norska fjällen. Han var tydligen riktigt duktig på att åka skidor utför. Kan tänka mig att det var liknande för dom. Tänk alla jävla fina åk dom kunde få, när det inte fanns pistmaskiner som mördade all lössnö

//Larsson

Är vi 60 år efter?
Hahahaha!!!

Bantningstipsen 10min in var ju så sjukt klockrenta... lite visste de dock att man snart skulle uppfinna afterski som skulle göra bot på bristande "fettvalkar".... ljudefekterna när de hoppar tror jag vi kommer se i nästa mathstick production.

Tillbaka
Topp