Arabba Italien

Monkan

Ny medlem
Arabba Italien
Vi var i Canazei i vintras och funderar nu på att åka till någon av grannbyarna eftersom vi älskade området Dolomiti superski! Någon som har erfarenhet av Arabba? Boende (vi är inne på lägenhet), affärer i byn, långt till liften,prisläge, restauranger? Vi är två vuxna och en 9-åring med god skidvana. Sella Ronda fixade ungen utan problem i vintras.

Arabba Italien
Jag skulle hävda att prisläget är i princip det samma som de andra byarna i Sella Ronda. Liften är på gångavstånd vad jag minns. Det som är gott med Arabba är att det även finns en hel del vettig offpiståkning där om man letar lite, liftwaffe var även mer toleranta i Arabba med detta än vad de var i resten av systemet (Marmolada undantaget).

Det ska tilläggas att jag inte bodde i Arabba, vi bodde i Selva på andra sidan systemet. Vi utförde dock den mesta åkningen på den sidan av systemet.

Ciao,

- Christoffer

Arabba Italien
Vi bodde i Arabba i mars 2009. Då hade vi en lägenhet (Chalet Zirm) i Varda (strax ovanför Arabba upp mot Passo Compolongo) som var kopplad till Hotel Olympia så det ingick 3-rätters där varje kväll. Frukost serverades uppe i huset i Varda. De körde oss med minibuss mellan lgh i Varda och hotell samt liften i byn. Restid lgh-hotell ca 4 min. Hotell-lift ca 2 min. Sparsamt med affärer i byn men en hyfsad mataffär fanns. Prisläget då var ok för 3 snåla grabbar. Vi kollade inte efter resturanger då mat redan ingick.
Vi åkte mest utanför pisterna men bergen erbjuder mycket bra och varierad åkning.

http://www.hotel-olympia.com/

Ha det gott!

Arabba Italien
Monkan sa:
Vi var i Canazei i vintras och funderar nu på att åka till någon av grannbyarna eftersom vi älskade området Dolomiti superski! Någon som har erfarenhet av Arabba? Boende (vi är inne på lägenhet), affärer i byn, långt till liften,prisläge, restauranger? Vi är två vuxna och en 9-åring med god skidvana. Sella Ronda fixade ungen utan problem i vintras.
Du bor mer mitt i systemet i Arabba än i Canazei. Köer uppstår endast vid " Sella ronda liftarna". Sparsamt med resturanger men lugnt och skönt. Själv föredrar jag deras Garni, från 40 Eur pp och natt.
kolla in: http://www.dolomitesworld.com/

Patric

Tillbaka
Topp