Arbete i Whistler

Andraijah

Ny medlem
Arbete i Whistler
Jag ska säsonga i Whistler jan-april o undrar om någon har tips på hur jag ska fixa jobb/arbetsvisum. Går det att fixa arbetsvisum hemifrån, dvs INNAN man fixat arbete..?

Arbete i Whistler
det är ap-svårt att skaffa innan. åker du dit tidigt så har du ändå stor chans att få ett jobb. då kan arbestgivaren skaffa arbetstillstånd åt dig på plats.

Arbete i Whistler
ja det går, men då måste du visa att du har ekonomiska tillgångar. Information finns på arbetsförmedlingens hemsida delvis, annars är det bara söka på arbetstillstånd Canada på google så lär du hitta den info du söker. Arbetstillstånden för 2007 har ännu inte "släppts" så det är bara invänta besked.

Arbete i Whistler
tja!

du måste ansöka via AMS i falun, gå till ams.se och sök efter falun kontoret. där har du ansökningshandlingar plus allt du behöver veta! ansökningstiden förra året (då jag sökte) var typ 12-14 november vilket innebär att dina ansökningar måste vara inne hos dom efter den 12 men innan den 14. annars skickas dom tillbaks (!!!). fråga mig inte varför. antar att det är samma tider i år som du kan ansöka, men kolla info på ams så hittar du nog allt!

förra året var det om jag inte minns fel typ 150 som fick tillstånd från sverige, och det är ren lottning bland dom ansökningshandlingar som dom fått in. började med 100 och sen så utvidgade dom till runt 150.

lycka till!

Stefan

Arbete i Whistler
Hur funkar det med de där arbetstillstånden egentligen. De som man har möjlighet att få från AMS Falun, som man kan söka i november, börjar de gälla 1 januari 2007 ?

Arbete i Whistler
när du fått arbetstillståndet måste du åka in i kanada senast ett år efter detta datum (alltså när du fick det) men om du ansöker då i november så tar det ett tag för dom o godkänna det. skickas till london bla o ska behandlas där också (tror att det är kanadensiska ambassaden där eller nått) o sen skickas det hem o du får det i brevlådan. för mig o mina polare som ansökte i november förra året tog det kanske drygt 1 månad...däremot dom som blev reserver efter första ansökningen fick deras (efter utvidgning av antalet platser) efter ytterligare någon vecka.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp