Arbor a-frame & Flux

SOOL

Ny medlem
Arbor a-frame & Flux
Hejsan, är i köptagen men står och velar i detaljfrågor.

Har kommit fram till att en Arbor a-frame är en bra bräda efter mina önskemål(att kunna bränna på som fan i pist/offpist) Har kollat på 166-modellen men funderar på om den blir för hård och otymplig för mig och det passar sig bättre med 162an då jag är relativt lätt(180cm/70kg)?
Jag undrar också hur stor skillnad det egentligen är med de där 4 centimetrarna, hur mycket märker man för och nackdelarna med respektive längd?
Kan tillägga att jag kör aggressivt och pressar på hårt när jag kör och jag har en mjuk burton seven som komplement för de slöa dagarna/parklek.

Ska även införskaffa nya bindningar och det lutar åt ett par flux då alla verkar mer än nöjda med dem.
Jag har schysst deal på antingen super emblem 09 eller feedback 09.
Som jag förstått det är super emblem mjukare än feedback, kanske för mjuka för min åkstil? Dock får jag dem aningen billigare och jag tänker att de skulle passa rätt snyggt med sin jamaica-look tillsammans med a-framen med sin trälook.(Revival of the haschplanka ;)
Och även samma fråga här: Är det stor märkbar skillnad mellan bindningarna eller är den försumbar så till vida att jag blir väldigt nöjd sålänge det är ett par Flux med lite högre backkappa?

Mycket text för små problem, men jag är tacksam för alla tankar.

Arbor a-frame & Flux
Du ligger ju över rekomenderad minsta vikt för 166an (64 kg). Jo jag skulle vilja påstå att man märker skillnad på 4 cm, som flickan sa...Nu har ju inte Arbor redovisat sidecutsen på Aframen, men 166an borde ju rimligtvis ha en något större svängradie fast mer bäryta i puder då dock är du ju i den lägre skalan av vikterna så det är nog inget problem på 162an heller. Egentligen tror jag det är hugget som stucket för dig, har du extremt små fötter? Då skulle jag nog ta 162an. Men om du nu vill köra fort, ta 166an, blir stabilare.

Bindningarna däremot kommer du garanterat märka skillnad på. Mellan just de två modellerna vet jag inte (och hittar bara flexrating för Feedback och den är styv). Styvare bindning = snabbare respons men samtidigt obekvämare att åka med. Snabb och hård åkning måste inte betyda en hård bindning.

Arbor a-frame & Flux
Kan bara säga att Arbor är sjukt snygga och sköna att åka på! Har själv en Wasteland som jag är sjukt nöjd med.

Arbor a-frame & Flux
SOOL sa:
Och även samma fråga här: Är det stor märkbar skillnad mellan bindningarna eller är den försumbar så till vida att jag blir väldigt nöjd sålänge det är ett par Flux med lite högre backkappa?
Mellan Feedback och Super Emblem är det märkbar skillnad. Feedback är klart styvare och ger en mer direkt och koncis respons. Super Emblem är lite surfigare i flexet och passar väldigt bra till puder och parkåkning om man inte kör megakickers. Om du gillar aggressiv körning i pist så är ett par Feedback nog att föredra fast å andra sidan väger du inte så mycket så du får bra respons även från ett par Super Emblem. Jag rekommenderar dig trots allt Feedback även om jag inte tror att du skulle tycka att Super Emblem är för mjuk.

Tillbaka
Topp