åre berget och parklivet i åre vad passar vem?

wolwerin

Medlem
FEM SKIDOMRÅDEN

åre är tre byar, eller fem skidområden om man ska vara korrekt.
BJÖRNEN,ÅRE,RÖDKULLEN,TEGEFJÄLL och duved.de tre första hänger ihop med liftar, de två sista likaså däremellan går gratis skidbuss för dig som har liftkort.
MEN VAD PASSAR VEM???

BJÖRNEN.
framför allt barnens område!
lätta backar,blandat med några snälla röda.sagoslalom med talande björnar och lättorienterat även för de minsta. förberget är nästan omöjligt att komma bort sig på (men 08orna kan :D) och det är enkelt med tre liftar ta sig bort till tottbacken och åre.runt sadelliften och högåsliften

ÅRE.
systemet ovanför åre by.
är sveriges största och mäst varierande skidområde.mellanbrant åkning för carving tottbacken. omväxlande och kuperat runt VM6:an och hummeln som har hög liftkapacitet. långa utmanande pister runt olympialiften,som är högzon är öppet sträcker sig från kabin berg ända ner till nya målområdet i olympialiften. nu utmaning är damernas störtlopp som börjar snätt ovanför hummelstugan.tväråvalvet kommer igång sent på säsongen men en riktigt solgrupp på våren. bräcke har rails, halfpipe och hopp i lång bannor.

RÖDKULLEN.
bjuder på snälla backar.
bara till höger om liften lurar en svart pist. röde orm och långsvängen är paradiset för dem som gillar långa glidande svängar. bort mot ullådalen är av samma kaliber och när smygöppnar man ofta redan i november. nytt, lättillgängliga barnområde vid parkeringen.

TEGEFJÄLL.
DEN MÄSTADELS BLÅA.
och röda pister i tegelfjäll. välskyddat i skogen när det blåser från väster och ett säker kort när högzon i åre har stängt. fåbranter och ett riktigt familjeområde. liten funpark för yngre åkare som gillar rails och jibbing.

DUVED.
DET KLASSISKA SKIDPARADISET.
ar fått en ny backe i år, träningsbacken, som är bockad för landslagsträninar och andra proffs, men givetvis utan portar och är öppen för alla fartdräktrerna inte är på plats. paadisbacken, väs och öst ger tillsammans med den sanbba sexstolsliften massor av effektiv åkning i fallinjen.

"PARKLIV"
---------------------
från knattar till värdskändisar som jon olsson, jacob wester. åres parker är rena drömmen för JIBBARE i alla storlekar!
---------------------------------------------------------------------------------------------------

IBLAND KALLAS DET NEW SCHOOL.ibland jibbing. en typ av skidåkning som innebär att man spenderar lika mycket tid i luften som glidandes längs räcken, som svängandes på snö.ÅRE har blivit en mötesålats för jibbare från värdens alla hörn,och om du råkar pricka in av de större tävlingarna kan du se fram mot akrobatisk underhållning av högsta klass.men även en helt vanlig torsdag i BRÄCKE presenteras luftfärder ev det men spektakulära slaget.
för ett par år sedan anslöt sig åres parker till den såkallade dream parks-konceptet, sm innebär att parkerna formas efter en standardsom bland annat skidförbundet tagit fram. både en kvaletets- säker-hetskontroll, där olika linjer och graderas efter svårighetsgrad.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ÅRES PARKER:
åre dream park i bräcke.
där finns rails,hopp,wallrides,boxar(bredare rails i plast) och en ca 150meter lång halfpipe. dessutom en lätt linje i rödkullen.

DUVEDS DREAM PARK.
dalbacken i duved är också den en komplett funpark med rails, rollers, quarterpipe med mera.

BARNENS DREAM PARK.
ligger i nallebacken i björnen.
för barn och ungdomar som vill förbättras.

Senast ändrad:
parken har du skrivit i åre området men de ligge väll mer i rödkullen,,

Bara jag som reagerar på Tegelfjäll? Bodde inte du i Åre?

Ett tips, kopiera hela texten och sätt in den i Word så att du iaf. får några ord rättstavade med hjälp av det programmet. Grymt bra intiativ (jag skall själv ta och testa lite nya grejer när ajg besöker nästa gång) men svenskan är tyvärr bristande. Men kopiera in den i Word så kan du komma förbi de simplaste felen.

OJOJOJOJOOJOJOJOJ jag beklagar hårt mitt fel ska ändra på det genast. och tack för tipset:D

(har lite skrivsvårigheter)(dyclexi)

Nästan så man borde skriva om allt så det blir mera läsvänligt, hehe.
Men jag respekterar det du skrivit :)

bra skrivet men undrar vart parken i tegefjäll finns, i vintras var det enda jag hittade en rail i vildmarksstigen och ett hopp nere vid liften, har jag missat nått eller har dom ändrat på det sen tidigare år kanske?

Men seriøst.. Killen skriver massa grymt som ær till hjælp før många personer också kommer folk och klagar på stavningen?? .. "Du" fattar væl allt han har skrivit? Idè och spela ball och rætta hans fel bara før att "du" inte har något annat før "dig"? .. CP. Det bæsta ær dessutom att personen jag syftar på ær 14 bast (inga namn næmnda).. ha ha! Skitunge vaa...

Senast ändrad:
Sadel o Högås är riktigt trevligt! Det är hit man får skynda när ungarna är på skidskola...

Snödjup

Tillbaka
Topp