Åre i vinter !

• Trådstartare Trådstartare kotte-n
  • Start datum Start datum
K

kotte-n

Guest
Åre i vinter !
jag ska upp till åre eller sälen över vintren, beror på vart och om jag får boende. ska vara där i ca 2 månader eller någonting sånt bara för att jag för att komma på fötter. Undrar vart och om det finns någonstand man kan hyra bostad för en sådan tid, eventuellt längre.

Åre i vinter !
kotte-n sa:
ska vara där i ca 2 månader eller någonting sånt bara för att jag för att komma på fötter.
Va? Narkotikaproblem eller, ja då kommer du känna dig som hemma i Åre med alla Gangstaz. Köp med dig ett par grillZ från Speedway innan du drar.

Eftersom du ska vara en såpass lång tid, 8 veckor föreslår jag Åre. Det blir nog mer varierad åkning, och byn är bättre. Antar att du är jibbare eller åtminstone kommer bli det under tiden, och Åre har ju bäst park av dom 2 så försök ta dig till Åre. Finns ju endel bra off-pistställen där också..
Boendet kan nog bli ganska dyrt för en 17-åring om du ska bo själv, kolla om du hittar nån som hyr ut rum i källaren eller liknande..
Eller köp en risig gammal husvagn som du pimpar upp till precis som du vill ha den, det ska jag nog göra..

Åre i vinter !
hehe näe inte för min del men behöver komma bort på grund av andra omständigheter ;)

ok, åre får det bli...får leta lite, förstår att de blir dyrt men min far betalar det mesta för att jag ska bort men får väll försöka hitta ngt så billigt som möjligt...ngra tipps var jag kan hitta det ?

Åre i vinter !
Alltså.
Är "komma bort" anledningen så är väl Åre inget bra alternativ. Allt du kan få få i Sthlm kan du få i Åre och lite till. Slutar väl som springpojke åt baltmaffian eller nåt sånt. Satsa på nåt litet isolerat i så fall. Kittelfjäll/Hemavan? Abisko/Björkliden?

Åre i vinter !
Dustin_Dan: Känner tvånget bara... ^^word som alla jibbers skulle ha sagt...

//Hasse

Edit: Äntligen fick jag skriva det ;)

Senast ändrad:
Åre i vinter !
nemen klart men det är inte på det sättet, jag vill komma bort för att byta miljö, inte för att jag vill vara helt isolerad. när jag säger "komma på fötter" så menar jag inte att jag är totalt nerpundad, utan att det har hänt saker som gör att jag just nu inte kan vara i stockholm, för mig egen skull då det påminner mig förmycket om saker som nydligen inträffat.

Åre i vinter !
Satsa på Åre, det blir absolut roligast för dig.
Mer variation än Kittelfjäll osv där du troligtvis bara kommer sitta inne och trycka på kvallarna. Åre is the shit, backarna är topp och parken är grym. Det finns affärer, resturanger, MAX, Lokalen med studsmatta, klättervägg, skateboardramp.
Bowling, simhall osv, dessutom är det fullt med gangstaz som du kan lära känna.
Men somsagt, glöm inte att köpe ett par grillZ från speedway innan du åker upp/in eller hur du nu åker..

Hasse, hoppas DU skämtar ;)

Senast ändrad:
Åre i vinter !
Jaha.
Ursäkta. I min värld betyder "att komma på fötter" ungefär att man är jagad av ett kriminellt mc-gäng för att man knarkat upp allt heroin man skulle sälja. Och att dom nu tvingar en att sälja booty som kompensation. Och att man inte vill det!
Men så behöver det ju inte vara naturligtvis inte vara.
Vill du bara "få ett miljöombyte" kan faktiskt Åre vara soft. Men boendet är ett problem. Men är man beredd att pröjsa rejält så kan man nog hitta nåt.

Åre i vinter !
måste alla ta upp dom olika omständigheter det e hans privatliv han kanske inte vill ta upp det(samma sak för mig^^)

nej men jag skulle satsa på åre för det är en helt annan klass på allting.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp