Åre nu i januari?

snookered80

Medlem
Åre nu i januari?
Hej,

Nån med insyn som kan ge en liten rapport angående snöläge, park o öppna backar i Åre nu? Offpist o skogsåkning? Ser ut som det ska komma en del snö närmsta veckan. Funderar på att åka upp nästa helg. Undrar också om dom fått upp halfpipen.

Åre nu i januari?
Snöläget är väl lite så där, men det ska ju komma en del i helgen och veckan så hoppas det fyller på en del och slutar blåsa på högzon :D

Garden är öppen vad jag vet men övriga parker är stängda för tillfället iaf.

Halfpipe har väl inte funnits på många år eller har jag bara missat den? jag åkte halfpipe här senast slutet -90/tidigt -00 tal :P

Åre nu i januari?
Snöläge:
Åkte senast idag runt om i systemet, snöläget just idag om man bortser ifrån att det kanske kommer snö nu i veckan och helgen är väldigt isigt, den nysnö vi fick för en eller två dagar sedan har blåst bort i de stormar som drabbat hela Sverige.

Neråt i systemet så är det mycket sockernsö(snöbildningar ifrån snökanonerna) men det är ändå lekfullt i berget runt om, skulle inte rekommendera att dra ut i skogarna om man är rädd för sitt belag men det finns ställen här och där som är bra fortarande.

Garden var väldigt hårt idag, sjukt bra om man gillar att snurra ifrån kant men alla ladningar är i princip sjukt packad hårdsnö eller is.

Om du har ett rejält åksug så skulle jag chansa och boka biljett upp nu om det är billigt, annars så skulle jag vänta in till Februari/Mars, men i februari så tillkommer VM-problemet och sportloven så det gäller att prioritera vilket problem man vill ha =)

Mvh

Åre nu i januari?
Någon som har koll på hur det ser ut nu? Blev en sista minuten och åker upp nu på lördag, avisning av skutan sker atm men räknar inte med att åka så mycket på skutan jämfört med att åka upp i mars t ex.

Tillbaka
Topp