De liftar som inte är öppna då är Tusenmetern, Kabin, Tväråvalvet och Stendalen, vilket är 6 st av totalt 40. Högzonsliften Gondolen är dock öppen om vädret tillåter, och med den kommer man så högt upp man kan komma med lift (1274 möh). Här är en pistkarta. (Det är liftarna 24,25,26,27,28,29 som är stängda. Och nr 23 (Gondolen) är öppen om vädret tillåter.)Iceblue sa:jag ska upp till Åre vecka 3 me
Kan ngn förklara för mig hur det är om skutan inte är öppen, äre många backar som är stängda då eller ? har aldrig varit i Åre innan:P
Synd bara att liftkortet kostar samma..Are_Sno_Vinter sa:De liftar som inte är öppna då är Tusenmetern, Kabin, Tväråvalvet och Stendalen, vilket är 6 st av totalt 40. Högzonsliften Gondolen är dock öppen om vädret tillåter, och med den kommer man så högt upp man kan komma med lift (1274 möh). Här är en pistkarta. (Det är liftarna 24,25,26,27,28,29 som är stängda. Och nr 23 (Gondolen) är öppen om vädret tillåter.)Iceblue sa:jag ska upp till Åre vecka 3 me
Kan ngn förklara för mig hur det är om skutan inte är öppen, äre många backar som är stängda då eller ? har aldrig varit i Åre innan:P
Nej, men om man ser positivt på det, så är det mindre folk i backarna och köer är mycket sällsynta under den perioden. Och dessutom är ju boendet ofta mycket billigare. Så totalt sett är det billigare att åka under lågsäsongsperioder. En ny grej i för i år är att det är billigare att köpa(eller ladda på sitt gamla) liftkort på skistars hemsida. Ca: 5% billigare.Teufel sa:Synd bara att liftkortet kostar samma..Are_Sno_Vinter sa:De liftar som inte är öppna då är Tusenmetern, Kabin, Tväråvalvet och Stendalen, vilket är 6 st av totalt 40. Högzonsliften Gondolen är dock öppen om vädret tillåter, och med den kommer man så högt upp man kan komma med lift (1274 möh). Här är en pistkarta. (Det är liftarna 24,25,26,27,28,29 som är stängda. Och nr 23 (Gondolen) är öppen om vädret tillåter.)Iceblue sa:jag ska upp till Åre vecka 3 me
Aufan ska kolla om jag har ett gamalt liftkort liggande.Are_Sno_Vinter sa:Nej, men om man ser positivt på det, så är det mindre folk i backarna och köer är mycket sällsynta under den perioden. Och dessutom är ju boendet ofta mycket billigare. Så totalt sett är det billigare att åka under lågsäsongsperioder. En ny grej i för i år är att det är billigare att köpa(eller ladda på sitt gamla) liftkort på skistars hemsida. Ca: 5% billigare.Teufel sa:Synd bara att liftkortet kostar samma..Are_Sno_Vinter sa:De liftar som inte är öppna då är Tusenmetern, Kabin, Tväråvalvet och Stendalen, vilket är 6 st av totalt 40. Högzonsliften Gondolen är dock öppen om vädret tillåter, och med den kommer man så högt upp man kan komma med lift (1274 möh). Här är en pistkarta. (Det är liftarna 24,25,26,27,28,29 som är stängda. Och nr 23 (Gondolen) är öppen om vädret tillåter.)