Åre vecka 3

Teufel

Ny medlem
Åre vecka 3
Hur är läget i åre vecka 3?

dvs, mycket folk på uteställena?

Långa liftköer eller kanske folktomt i backarna?

Har förstått att skutan sällan är öppen..=/

Någon annan som ska dit vecka 3?

Åre vecka 3
Studentveckor vecka 2-5.
har varit upp vecka 3 ett antal år i rad och tycker det är jävligt bra stämning, hyffsat lite folk i backarna men desto mer på uteställena. Så lite kö till uteställena får du lätt räkna med men det är det värt, man vill ju inte vara själv på krogen. ;)
Däremot har jag nog aldrig behövt köa till någon lift annat än VM6:an och VM8:an, men inte alls farligt lång kö.

Åre vecka 3
jag ska upp till Åre vecka 3 me :)

Kan ngn förklara för mig hur det är om skutan inte är öppen, äre många backar som är stängda då eller ? har aldrig varit i Åre innan:P

Senast ändrad:
Åre vecka 3
Iceblue sa:

Kan ngn förklara för mig hur det är om skutan inte är öppen, äre många backar som är stängda då eller ? har aldrig varit i Åre innan:P
De liftar som inte är öppna då är Tusenmetern, Kabin, Tväråvalvet och Stendalen, vilket är 6 st av totalt 40. Högzonsliften Gondolen är dock öppen om vädret tillåter, och med den kommer man så högt upp man kan komma med lift (1274 möh). Här är en pistkarta. (Det är liftarna 24,25,26,27,28,29 som är stängda. Och nr 23 (Gondolen) är öppen om vädret tillåter.)

Senast ändrad:
Åre vecka 3
Are_Sno_Vinter sa:
Iceblue sa:

De liftar som inte är öppna då är Tusenmetern, Kabin, Tväråvalvet och Stendalen, vilket är 6 st av totalt 40. Högzonsliften Gondolen är dock öppen om vädret tillåter, och med den kommer man så högt upp man kan komma med lift (1274 möh). Här är en pistkarta. (Det är liftarna 24,25,26,27,28,29 som är stängda. Och nr 23 (Gondolen) är öppen om vädret tillåter.)
Synd bara att liftkortet kostar samma..

Åre vecka 3
Teufel sa:
Are_Sno_Vinter sa:
Iceblue sa:

Nej, men om man ser positivt på det, så är det mindre folk i backarna och köer är mycket sällsynta under den perioden. Och dessutom är ju boendet ofta mycket billigare. Så totalt sett är det billigare att åka under lågsäsongsperioder. En ny grej i för i år är att det är billigare att köpa(eller ladda på sitt gamla) liftkort på skistars hemsida. Ca: 5% billigare.

Åre vecka 3
Are_Sno_Vinter sa:
Teufel sa:
Are_Sno_Vinter sa:
Nej, men om man ser positivt på det, så är det mindre folk i backarna och köer är mycket sällsynta under den perioden. Och dessutom är ju boendet ofta mycket billigare. Så totalt sett är det billigare att åka under lågsäsongsperioder. En ny grej i för i år är att det är billigare att köpa(eller ladda på sitt gamla) liftkort på skistars hemsida. Ca: 5% billigare.
Aufan ska kolla om jag har ett gamalt liftkort liggande.

Åre vecka 3
Åre är alltid Åre...
Dvs Is, mer is och okej fest.

Varje år bli likadant, man packar med pistbrädan och ett got humör, sen så slänger man med lavinutrustning, puderbrädan, stavar mm för "ifall att"...

Åre fungerar en vecka för mig, åkmässigt. Åker i Åre för att vara social med kompisar och bli av med den den värsta åk abstinensen man hinner bygga upp nu på hösten. Inget ont om Åre, riktigt skoj by och har alltid skoj men åkningen i Åre är inte okej... En vecka i chamonix går på 4800 med buss, boende, liftkort, en vecka i åre går på lika mycket...Var får du bäst åkning ;)?

Ses för övrigt i Åre i vinter ! haha

Åre vecka 3
Du har så rätt! Åker som sagt till Åre vecka 3 med en kompis och hans kompisar, väldigt mycket för att få umgås. vecka 2 är jag i valdisere. Min favorit av de ställen jag åkt till.

har du något annat bra skidställe du kan tippsa om!?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp