Åres brantaste backe?

kossan

Ny medlem
Åres brantaste backe?
Tjenatjena, vilken är egentligen åres brantaste backe? Där backen är som brantast, inte överlag, utan enbart brantaste partiet! Vill inte ha något jävla skitsvar från exempelvis kebabmannen, utan från folk som faktiskt vet någonting.

Mvh Kossan

Åres brantaste backe?
ett seriöst svar skulle vara vissa delar av herrarnas övre störtlopp, det finns väl ett ganska brant hang där i slutet?

Åres brantaste backe?
om offpist kan räknas som backe finns det ju några stycken som är branta så att det räcker till, till exempel var det mycket brant om man åker från toppen bakom lilla kaffestugan i riktning mot Tväråvalvet. Avsnittet ner mot transporten är galet brant och slutar med en platt yta så att man garanterat slår sig ordentligt om man ramlar. Delar av baksidan är också branta.

Åres brantaste backe?
b32b sa:
AndersCederholm69 sa:
Är det brant i Åre?
Hehe, sanningen är väl att det inte finns någon "väggen" direkt i Åre.

Övre delen av Lundsrappet skulle jag rekomendera. Lätt att komma till.
Enligt mig är inte väggen vad jag minns SÅ brant, tycker att slalombacken då är lika brant. Bara att väggen typ är den enda branta backen sälen och Åre har flera.

Åres brantaste backe?
Som tidigare skrivit så är väl Lundsrappet brantast. Men i jämförelse med andra system så tycker jag inte Lundsrappet kan kallas brant...

Åres brantaste backe?
Brantaste delen av Slalombacken (östra) pistas tyvärr inte men även den pistade delen av Slalombacken (västra) är brantare än branten i Lundrappet.

Jag tror även att Stövelbranten i nedre störtloppet är brantare än Lundrappets brant.
Branterna i övre störtloppet står sig slätt i jämförelse.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp