Årets påskresa...

Pillard

Aktiv medlem
Årets påskresa...
Tjena!

Jag och några kompisar håller på att fylla vinterns kalender med skidresor och har nu kommit fram till påsken. Som vi kan se det så finns det lite olika alternativ och tänkte därför helt enkelt höra ifall någon har bra erfarenheter av någon av orterna vi funderar på eller kanske förslag på andra ställen, eller lösningar, som vi helt glömt bort. Pengar är inget jätteproblem men samtidigt är inte budgeten obegränsad och alla kostnader ska helst vara motiverade utifrån skidperspektiv så att säga. Fokus ligger på skidåkningen men om det finns lite skoj att göra bredvid skidåkningen så är det ett plus men det viktas ganska svagt i förhållande till skidåkarplus.

- Åre: Säkert kort, vi hade det jättebra i Åre förra påsken. Det var rejält varmt men det fanns ändå en hel del snö och det är alltid trevligt att det finns lite party att sysselsätta sig med bredvid åkningen. Dessutom är det också JOI, vilket kan vara lite extra roligt att kolla på. Inget som i sig självt motiverar hela resa men ändå en trevlig bieffekt. Att det går att resa smidigt från Stockholm med nattåg är också en styrka. Att med minimala semesterdagar kunna få skidåkning torsdag tom söndag är mycket bra.

- Kittelfjäll/Borgafjäll: Lite samma grej. Potentiellt mycket bättre skidåkning men om vädret inte blir bra så känns det som att alternativåkningen i pisten är ganska halvdassig, iaf jämfört med Åre. Rätta mig om jag har fel. Sen är det förstås en betydligt saftigare resa men det behöver inte vara ett problem ifall skidåkningen motiverar det. Här är väl tanken att iaf få några helilyft eller cat-skiing ifall snön är värd det så att säga.

- Ramundberget/Funäsdalen: en liten bubblare mest på grund av att det är betydligt närmare och för att vi kan ordna gratis stuga några mil norr om Idre. därifrån har vi bara en knapp timme till Funäs/Ramis, Lofsdalen eller Idre fjäll. Det är ju de två förstnämnda som är mest lockande i det här fallet. Om vi tar det alternativet så är det inte alls omöjligt att vi kan tänka oss lite heli på Helags eller om det finns nåt annat lite roligare man kan göra.

- Eventuellt Alperna: Vet någon om någon bra deal eller lösning man kan göra för en långhelg i alperna så är vi inte alls svårövertalade.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp