snortpowder
Ny medlem
ARG, Lotus 138 eller Kuro?
Hej!
tanken var att jag skulle köpt en renodlad puderskida redan förra året, dock så satte diverse skador stopp för det.
Men i år är det dags!
Detta skidpar skall ha ett enda syfte: puder, totalt ointressant om jag måste kasa ner för en pist med dem, pisten kommer ändå bara vara transportsträckan till något roligare.
Jag har tittat på Armada ARG, DPS Lotus 138, Völkl Kuro.
Det som kommer avgöra vilken skida det blir är följande:
Jag vill ha en skida som är ruggigt fartstabil och som man kan lita på när det går fort och är brant. En skida som slaktar öppna ytor. Samtidigt vill jag att den skall ha kvar lekfullheten och är smidig i skogen.
Vilken utav ovanstående modeller rekommenderar ni och varför?
Vad gäller Lotus 138 så lutar det åt 192cm i flex 2. Borde fungera ganska bra i skogen då va?
Kommer ev. att montera ett par duke på så av den anledningen räknas även vikten.
Har ni andra förslag så är de välkomna.
Skidan kommer att köras i alperna, norden och nord amerika. Dock bara under puderdagar.
Info om mig:
Erfarenhet: ca 525 skiddagar
Längd: 184cm
Vikt 82-85 kg.
Åkstil: aggresiv med teknik, hög fart.
Stort tack på förhand!
Mvh David!
tanken var att jag skulle köpt en renodlad puderskida redan förra året, dock så satte diverse skador stopp för det.
Men i år är det dags!
Detta skidpar skall ha ett enda syfte: puder, totalt ointressant om jag måste kasa ner för en pist med dem, pisten kommer ändå bara vara transportsträckan till något roligare.
Jag har tittat på Armada ARG, DPS Lotus 138, Völkl Kuro.
Det som kommer avgöra vilken skida det blir är följande:
Jag vill ha en skida som är ruggigt fartstabil och som man kan lita på när det går fort och är brant. En skida som slaktar öppna ytor. Samtidigt vill jag att den skall ha kvar lekfullheten och är smidig i skogen.
Vilken utav ovanstående modeller rekommenderar ni och varför?
Vad gäller Lotus 138 så lutar det åt 192cm i flex 2. Borde fungera ganska bra i skogen då va?
Kommer ev. att montera ett par duke på så av den anledningen räknas även vikten.
Har ni andra förslag så är de välkomna.
Skidan kommer att köras i alperna, norden och nord amerika. Dock bara under puderdagar.
Info om mig:
Erfarenhet: ca 525 skiddagar
Längd: 184cm
Vikt 82-85 kg.
Åkstil: aggresiv med teknik, hög fart.
Stort tack på förhand!
Mvh David!
Senast ändrad: