Argentière(Chamonix)v:7

• Trådstartare Trådstartare pontan
  • Start datum Start datum
P

pontan

Guest
Funderar att åka med UCPA v:7 till Argentière. Har någon vait med på en sådan resa? hur är off pist kursen, får man bra åkning om man åker bräda? Om det är någon som åker ditt då skulledet va ball att snack om ni kunde höra av er för jag drar nog ensam.

ha det gött//Pontus

Tjena.. ja var där förra året, me ucpa o var me i off pist gruppen.. (Åker bräda) Tyvärr hade vi jädrigt otur me snön, så åkningen var inte direkt toppen, men annars tycker ja arrangemanget funkade bra!! Bra guider o så!! Helt klart värt att åka me om man inte kan bergen o vet va man pysslar me...

Jag var i Argentiére förra året v. 8 och var supernöjd!
Jag åkte inte offpist och inte bräda heller men iallafall. U.C.P.A i Argentière står för mycket god mat, trevliga människor, mycket trevlig personal och ett fint center.
Jag hade en kanonvecka och utvecklade min skidåkning väldigt mycket. Träffade några killar som åkte snowboard offpist, jag kan kanske förmedla någon kontakt till dem. Jag kommer helt klart åka med U.C.P.A igen!
Vill du ha en kanonvecka där du förutom bra åkning också får massor av nya vänner så åk!

Carolina

Tillbaka
Topp