armada ar6 06/07 12 cm kortare

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
tja, ska få köpa ett par ar6 som är 12 centimeter kortare än mig själv, vill så gärna ha dom men e dom alldeles för kort? ja väger 76 kg å är 183 lång, åker park och offpist, gillar småjibba på massa grejer, iställe för bara "GO BIG" :P

okej, ja har ett par public enemy nu, 05/07 sjukt slitna ser träkärnan på nåra ställen på dom, 174 e mina PE, är det värt att lägga 1000 kr imellan för att få 3 cm kortare armada ar6 å ett år nyare och fräsht underlag?

ja det tycker jag nästan, om dom är i fint skick så är det en bra deal. någon som tycker annat?

Jag är 172 cm har skidor som är 154, och åkningen när man jibbar är dock sjukt skön pågrund av kontrollen man har. Men de passar däremot mindra bra när man åker mkt pist pga. av framlutningen som skapas men det går...!
hehe
Försig så hoppas jag bara, så jag åker inte så mkt pist så jag vet inte vad jag ska säga. Men jag tycker du ska ta dem !

LoveNordgren sa:
Jag är 172 cm har skidor som är 154, och åkningen när man jibbar är dock sjukt skön pågrund av kontrollen man har. Men de passar däremot mindra bra när man åker mkt pist pga. av framlutningen som skapas men det går...!
hehe
Försig så hoppas jag bara, så jag åker inte så mkt pist så jag vet inte vad jag ska säga. Men jag tycker du ska ta dem !
så kan man ju också se det.... ehh

....fast man får ju inte så mycket stadighet/balans om du landar i hopp med pygmeskidor. som du tydligen påstår jibbar du bara, så då borde du ju upptäckt det?

dessutom är de ju inte så svårt att hoppa runt på 154 skis,...de kan väl en vanlig svensson dude.

Senast ändrad:
hmm.. 171 funkar ju men. ja, lite kort kanske. Hade försökt få tag på en skida runt 175-180 ungefär.

Om du ska åka Offpist med dom är 12 cm på tok för kort.
Tycker ~5cm kortare än en själv är absolut minst.

Tillbaka
Topp