Armada ARV -06

Freddan84

Ny medlem
Armada ARV -06
Hejsan, har fått nys om ett par Armada ARV-06 för ett enligt mig förmånligt pris, 2999:- Är det något att satsa på om man är ute efter ett par skidor som ska fungera i lite puder och offpist?

Dom jag har kollat på är 185 cm och Jag är ca 181 cm lång, 70kg och anser mig vara en relativt avancerad åkare.

Sedan vill jag även gärna ha lite feedback på skidor som funkar bra i hårdpistade/isiga backar. Antar att det är en lite hårdare/styvare Freerideskida man ska kolla på då?

Har iofs intalat mig själv om att jag ska ha Twintips för att kunna få lite mer frihet i åkningen men även förstått att man kanske förlorar lite i stabilitet. Men det skiter jag i! Jag vill ha förslag på bra Freeride Twintips :P

Dom jag kollat på är:
* 4FRNT MSP 181
* High Society FR
* Völkl Mantra
* Head Mojo 80/90

Har jag missat någon självklar??

Svar mottages tacksamt!

Armada ARV -06
Jag hade slagit till på Mantra, eller möjligtvis Mojo90 om jag hade varit lite skraj för Mantrans svängradie... Mantran är grym, köp den! Montera inte för långt fram bara...

Lite dåligt resonemang, men jag tycker Mantran är trevlig att åka på, punkt!

Armada ARV -06
Tjoho!
Satsa på High Societys FR 187 eller 179! De har testats i Freeskier och fick bättre än tex. 4FRNT, Armada och Mantra....
När skidan testades i Åre var förhållandena sk*t och det var inte rättvist för någon lite bredare skida.
Jag körde på FR 187 och 179 hela förra säsongen i Aspen och säsongen tidigare i Whistler och det är skidor jag aldrig byter ut. Jag har hajkat med Mojo 90 men aldrig gillad skidan. Lika så med Salomon Foil som enligt mig är en dåligt uppbygd skida som tappar all flex de första 2 veckorna...

Vill man ha en skida för pist och kanske ibland utanför bör man satsa på lagg med 90mm + i midja. De skidorna är designade för all typ av åkning och presterar bra nästan överallt.

Vad du än köper hoppas jag att du får en bra vinter!

Armada ARV -06
KELLERSH sa:
Tjoho!
Satsa på High Societys FR 187 eller 179! De har testats i Freeskier och fick bättre än tex. 4FRNT, Armada och Mantra....
När skidan testades i Åre var förhållandena sk*t och det var inte rättvist för någon lite bredare skida.
Jag körde på FR 187 och 179 hela förra säsongen i Aspen och säsongen tidigare i Whistler och det är skidor jag aldrig byter ut.
Och du är förstås helt neutral?
;-)

Tillbaka
Topp