Armada jj 2010

Armada jj 2010
Samma skida men med nytt topsheet, upplagan vet jag ingenting om. Sjukt kul och annorlunda skida att åka på!

Armada jj 2010
om du är orolig för att inte få tag på ett par gå in på din skidbutik och beställ hem ett par ? så att du vet att du har ett par till vintern! : )

Armada jj 2010
Bättre bild;
JJ.jpg

Armada jj 2010
pasen sa:
ser alltså ut som att dom bytt grafik nu helt enkelt! gillar den nya mycket mera!

Hittade jag lite info om skidan också:
"Jp Auclair and Julien Regnier didn't simply redesign their signature ski- the revolutionized it! Featuring our patent pending Elf Shoe Tech, the JJ takes powder specific concepts like rocker and variable sidecut and applies them to what might be the first true all-mountain powder ski. While the JJ's considerable width and extended tip and tail profile ensure flotation in bottomless powder and slabby windcrust alike, the unprecedented "ski-within-a-ski" sidecut and camber underfoot provides real carvability on firmer snow. Such a unique design requires unique construction, provided seamlessly by the AR fifty sidewall. Jp and Julien are credited for having irrevocably changed skiing. Now they've irrevocably changed skis, too.

Features
Elf Shoe Tech
AR 50 Sidewall
Ultra Light Core
50/50 Base
1.7 Impact Edge

Sizes:
175cm (126-136-115-133-121)
185cm (126-136-115-133-121)"

taget från: http://www.bumps.com.au/skis_armada.php

Armada jj 2010
Jag vill säga att det är stor skillnad, har kört på dessa sen slutet av desember och ställer man 09 mot 10 så är 09 mjukare och 10 lite styvar på spannet. Skidan är uppbygd som en race skida under fot...alltså radien och spannet. Och från rockerns början fram och bak blir den mjuk och smooth. På kant i pist är den grymt fartstabil och funkar sjukt bra att carva med. På kant i puder blir det en helt annan skida då den unvänder rockern och böjer igenom hela skidan....

Jag har testat den på ice powder där den funkar grymt med bra kanter. I nypistade mjuka manchester backar är den helt grym. Kan man bara få upp den på kant så svänger man ifrån de flesta med Gooldwin kläder. Så den kräver sin åkare. I buder är den helt sjuk. Har kört allt från 5 till 80 cm och den är helt klockren.

Det ända minus jag kan hitta är att den inte är lika fartstabil som en skida med radie 40.

Armada jj 2010
Daniel_Ronnback sa:
Jag vill säga att det är stor skillnad, har kört på dessa sen slutet av desember och ställer man 09 mot 10 så är 09 mjukare och 10 lite styvar på spannet. Skidan är uppbygd som en race skida under fot...alltså radien och spannet. Och från rockerns början fram och bak blir den mjuk och smooth. På kant i pist är den grymt fartstabil och funkar sjukt bra att carva med. På kant i puder blir det en helt annan skida då den unvänder rockern och böjer igenom hela skidan....

Jag har testat den på ice powder där den funkar grymt med bra kanter. I nypistade mjuka manchester backar är den helt grym. Kan man bara få upp den på kant så svänger man ifrån de flesta med Gooldwin kläder. Så den kräver sin åkare. I buder är den helt sjuk. Har kört allt från 5 till 80 cm och den är helt klockren.

Det ända minus jag kan hitta är att den inte är lika fartstabil som en skida med radie 40.
Smutt, mer än vad jag visste. Kan verkligen tänka mig att den gör sig bättre om den blivit lite styvare, inte minst i pist där jag tyckte den gamla sög rätt hårt (oväntat)... Men radien bör det väl inte vara någon skillnad på, den har ju samma mått som årets. Eller är det något mer som spelar in där?

Armada jj 2010
Tycker att den är snyggare än förra årets! Är också lite intresserad av den här skidan. Vad kommer de3n gå lös på om man förbeställer den?

Armada jj 2010
Lånar tråden lite.
Jag funderar på att beställat ett par jj i längden 175, men jag är lite osäker, jag är 167 och väger 65kg, ser mig själv som en avancerad åkare.
Ska jag vänta ett par år och skaffa mera kött på benen eller funkar skidan bra för mig nu?
Jag vill ha den som puderskida, har redan skida för pist.

Armada jj 2010
Eftersom du "bara" är 16 finns ju risken att du växer mer på längden också dom närmaste åren.. Men i vilket fall som helst bör du ju satsa på en längd som är runt en decimeter längre än du själv. FÖrutsatt att du inte är tävlingsåkare..

Armada jj 2010
eftersom du bara är 16 än så kommer du förmodligen öka i vikt när du bygger på dig lite mer, så där har du nog en skida du kan utvecklas med. om du, som du säger, är en hygglig åkare som klarar av att trycka på så blir nog inte styvheten några problem.

Tillbaka
Topp