Armada JJ + griffon

KaILe

Ny medlem
Armada JJ + griffon
Hallå! läst ett antal trådar om jj men aldrig hittat en där bindningsvalet diskuterars så har fått ett ebjudande om att skaffa ett par jj med griffon bindning till ett mkt bra pris men undrar om det är en bra bindning till dom skidorna eller om man ska byta mot någon annan?

Armada JJ + griffon
Det är en bra bindning till skidan. Men det hela beror ju lite på hur mycket du väger och hur hårt du kommer åka på skidorna. Marker Griffon har en DIN skala som går från 4 upp till 12 så om du inte hade tänkt stompa 10 m drop kommer de fungera utmärkt tror jag. (Utan att veta något om dig)

Annars är ju Marker Jester ett bra alternativ. Bygger på samma princip som Griffon (eller tvärt om beroende på hur man ser på det) men är lite rejälare. Alltså vissa detaljer är i stål i stället för andra material som används i Griffon. Den har även en DIN skala som går upp till DIN 16. Jag kommer själv åka på ett par Jester i år så hoppas de lever upp till förväntningarna :)

Mer info om bindningarna finns på Markers hemsida ( http://www.markerusa.com/griffon12.php ) Tror du kommer se att de är ganska lika om du läser lite om dom där.

Men för att sammanfatta det hela så skulle väll iaf jag säga att det är en bra kombination. Annars skulle den nog inte säljas på både Conrad och Skidbutiken.

Peace!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp