Armada Stavar

Armada Stavar
Kommer inte armadastavarna bara i en längd? och så får man själv kapa dem hemma. testa dig fram när du fått hem dem isåfall och ta av lite i taget tills det känns rätt?

Armada Stavar
köp 100 cm i så fall för jag har för mig att armadas handtag på stavarna går att sätta dit och ta bort väldigt enkelt i alla fall så e det så på min kompis armada stavar

Armada Stavar
Vänd staven upp och ner och greppa tag i stavarna under trugan, ska du använda de för allroundåkning och alltså använda stavisättning så ska du ha cirka 90 grader vinkel i armbågen eller kanske lite mer.

Armada Stavar
Jag är några cm längre än dig, och då jag kör liftburen åkning (alltså skogen, parken och pisten) har jag ett par Line Pin Poles som är 110 cm. Dessa blir lite korta då man ska ut och knata, tura och staka på fjället, så då har jag ett par gamla Rossignal teleskop-hyrstavar som är 110 som minst, och 160 som längst.

Så ska du inte ut och staka och tura så bör 100-110 funka fint.

Armada Stavar
Bertilsson101 sa:
men då blir den ju jätte klumpig i parkan ju
Då kan man ju göra en kompromiss och kapa de ytterligare lite grann eller så gör man som GOS säger och har 2 par stavar, ett par jättekorta för parken och ett par i lagom längd för när man är ute och åker.

Armada Stavar
Är 186cm och kör mestadels park och har 110cm stavar. De känns lite klumpiga i parken, men off pist och det lilla jag kör i pisten så är det jätteskönt. Men det är jag :)

Snödjup

Tillbaka
Topp