Armada T Hall vs Line Afterbang (12)

Hej! Kommer åka till Kittelfjäll om några veckor och vet att det nästan bara är offpist där men vill verkligen ha twintips eftersom jag kommer vara mestadels i parken förutom kittelfjäll då ;)

Har bestämt mig för att köpa ett par twintips och kommer köra 60 % i park och 40 % pist/offpist.

Har då hittat två par Twintips Armada T Hall och Line Afterbang (12) och vet inte om dom skulle fungera i offpist?

Kom gärna med nackdelar och fördelar om skidorna! :)

(Är 190 cm lång och väger 90kg)

Senast ändrad:
Om jag var du skulle jag sikta kanonen mot något annat, tex Armada - Halo... jag kör/körde såna och dom funkar bra till det mesta... flyter hyfsat offpist men ingen du hajkar iväg med, men ska du bara ut och pumpa några meter och ösa i parken så skulle jag säga att Halo'n är valet.. det är iallafall definitivt mitt:P

Mvh Emil

Ok! Tack för svar, men problemet är att Armada - Halo är så dyra eftersom jag hittade halva priset på Armada T Hall :(

Senast ändrad:
Jag har ett pr afterbang 12/13 inte den bästa i offpisten men den duger, körde också i puder för några dagar sedan gick helt ok. men det var riktigt svårt! kolla in skidbutiken.com sidan är helt säker med mycket billiga priser :D du kan köpa ett par afterbang 13 med bindning för 3200kr

norrmannen97 sa:
Jag har ett pr afterbang 12/13 inte den bästa i offpisten men den duger, körde också i puder för några dagar sedan gick helt ok. men det var riktigt svårt! kolla in skidbutiken.com sidan är helt säker med mycket billiga priser :D du kan köpa ett par afterbang 13 med bindning för 3200kr
Okej :) Men nu har jag bestämt mig för att köpa ett par Salomon Twenty Twelve :) Ett par grymma skidor både i parken och offpist :) Har även hört mycket bra kritikt om den!

https://www.freeride.se/prylar/skidor/2012/salomon/twenty-twelve.html

Vad tycks? :)

Randomflexer97 sa:
Okej :) Men nu har jag bestämt mig för att köpa ett par Salomon Twenty Twelve :) Ett par grymma skidor både i parken och offpist :) Har även hört mycket bra kritikt om den!

Som det sagts i din andra tråd så är Salomon Rocker2 92 samma skida som twenty twelve, fördelen med årets modell är att den finns i 186 vilket är en lämpligare längd för dig. Hur som helst så är det ett bra val! glhf

excellentswordfight sa:
Randomflexer97 sa:

Som det sagts i din andra tråd så är Salomon Rocker2 92 samma skida som twenty twelve, fördelen med årets modell är att den finns i 186 vilket är en lämpligare längd för dig. Hur som helst så är det ett bra val! glhf
Med en längd på 186 cm på Salomon Twenty Twelve skidorna går det väll bra att raila och göra 360, alltså vara i parken? :)

Tack för alla svar!

Randomflexer97 sa:
excellentswordfight sa:
Randomflexer97 sa:

Med en längd på 186 cm på Salomon Twenty Twelve skidorna går det väll bra att raila och göra 360, alltså vara i parken? :)

Tack för alla svar!
ja för fan! men de är mest upp till dig själv ;)
jag har själv 2012 och är nöjd! liiiite för smala för puder och liiite fladdrigga i pisten men grymma i parken. bästa park skidan att ta med ut i bc enligt mej

Charlee sa:
Randomflexer97 sa:
excellentswordfight sa:

Tack för alla svar!
ja för fan! men de är mest upp till dig själv ;)
jag har själv 2012 och är nöjd! liiiite för smala för puder och liiite fladdrigga i pisten men grymma i parken. bästa park skidan att ta med ut i bc enligt mej
Fan vad bra :D Då blir det nog dom! Tack för tips!

Använder du 186an ? :)

Tillbaka
Topp