armada T-HALL eller line afterbang

hej alla på freeride! jag undrar vilken skida av armada t-hall eller line afterbang som är bäst i pist och puder. för har kollat på båda men jag kör lite pist och lite puder så undrar villken som är bäst över hela berget.

jag har ett par afterbang och om du ska ha mittmonterat så är dom sjukt dåliga i puder men helt gudomliga i parket galet "pop" i dom oxå:)
hyfsade i pist om man inte kör allt för fort

T-Hall är helt klart bättre över hela berget. Symmetriska parkskidor är ett helvete i puder. Skulle inte köpa Afterbang för någonting annat än 100%park. Nu är väl inte T-Hallen direkt någon bra puder skida men den har ändå 120mm i nosen vilket är mer än många andra parkskidor, så länge du inte mittmonterar dom så kommer det nog funka iaf.
Du har ju K2 Revival och Salomon Suspect som också är rena parkskidor som säkert funkar lite allround.

Senast ändrad:
J_Gabrielsson sa:
jag har ett par afterbang och om du ska ha mittmonterat så är dom sjukt dåliga i puder men helt gudomliga i parket galet "pop" i dom oxå:)
hyfsade i pist om man inte kör allt för fort
okej, men dom kanske blir lite korta vet inte:/ för jag är 185 cm och väger 70 kg

excellentswordfight sa:
T-Hall är helt klart bättre över hela berget. Symmetriska parkskidor är ett helvete i puder. Skulle inte köpa Afterbang för någonting annat än 100%park. Nu är väl inte T-Hallen direkt någon bra puder skida men den har ändå 120mm i nosen vilket är mer än många andra parkskidor, så länge du inte mittmonterar dom så kommer det nog funka iaf.
okej;D är t-hallen tung??

Nej, orkar inte kolla upp några siffror det kan du göra själv. Men tyckte det kändes som att deras sidewall/cap hybrid funka så den kändes jävligt lätt i nos och tail. Kanske inte den lättaste, men under medel iaf tyckte jag.

Varför just Afterbang eller T-Hall?
Om du är ute efter det mesta skulle du spana in Armadas EST-skidor, Alpha1 och Halo.

Kolla in salomon 2012! en bra parkskida men är ändå bred nog för offpist! vet inte hur den är i pisten men tror den skulle funka rätt bra där med! Enligt mig är den nog den ultimata skidan för dig ;)

Monzax sa:
Kolla in salomon 2012! en bra parkskida men är ändå bred nog för offpist! vet inte hur den är i pisten men tror den skulle funka rätt bra där med! Enligt mig är den nog den ultimata skidan för dig ;)
helt rätt! jag har kört på 2012 denna sesången och den är fan bra över allt, mer eller mindre så klart

Afterbang är för jävla rolig att åka på. Själv åker jag bara park. Är inte så imponerande i pist. Kvittar väl iof vilken skida du har när du ska åka pist och railat med den.

Hoy!
Inlägg från en sponsor (= förälder som betalar)
Armada T-Hall: mycket skida för pengarna, och enl. den (sonen) som åker, en jävligt bra skida för det mesta.
Den "sponsrade" åkaren har förbrukat 2 par Suspect på 6 veckor (ett par reklamation) och har under tiden gått tilbaka till sina väldigt mycket äldre Armada T-Hall som håller i alla väder. Efter att andra paret Suspect (nya för säsongen) gav upp med ett stålkants-släpp på ca: 7cm så inköptes årets Armada T-Hall och förhoppningsvis håller dessa säsongen ut!

Mitt råd (som sponsor): ARMADA T-Hall!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp