Armada TST vs Völkl Kendo

Illuminatus

Ny medlem
Tjena,

Är ute efter ett par skidor och åker till Chamonix nästa helg, dvs behöver ett par lagg snarast men kan inte bestämma mig. Jag har varit i kontakt via telefon med både Alpingaraget och Lännasport och snicksnackat med dom angående skidor men som tyvärr inte hjälp mitt val riktigt då det var lite delade meningar mellan parterna.

Vad jag är ute efter är en skida som jag kan använda både i pisten där den skall prestera bra samt flyta på tillräckligt i offpisten. Jag har en aggresiv och lekfull åktyp och väger in mig på 83kg fördelat på 172cm. Nu tror säker alla att jag är en riktig knubbis men så är inte fallet, liten och vältränad är ordet, eller ja "i form" i alla fall ;)

80% pist
20% offpist

Är och blir allt mer intresserad av offpist för varje dag som går så antal "pistprocent" lär sjunka något allt eftersom min åkförmåga blir bättre och offpisten blir ett mer intressant område att tillbringa dagarna i.

För att summera:

Vilken utav de ovannämnda skidorna skall jag köra på? Vilken kommer jag kunna utveckla min åkning mest med?

Längd och dyligt har jag redan kommit underfund med, Armada TST något längre pga tail rockern och Kendo´n i ungefärlig längd som mig själv.

Ska passa: Välpreppade pistar, lite is, offpist men inte minst uppåkt slask på vårkanten.

Finns det någon snäll erfaren skidåkare som skulle kunna hjälpa mig angående det här valet är jag evigt tacksam!

Tack för mig!

Mvh Andreas

Hej igen,

Det blev ett par Line Sir Francis Bacon 2012 med Marker Jester 16 bindningar istället. Så nu blir det till och åka av i Chamonix till helgen.

Tack för svaren,

/A

Snödjup

Tillbaka
Topp