[Artikel] 4 goda skäl till skidåkning runt Göteborg

Redaktionen

Aktiv medlem
Ulricehamn_76A3309_3000px-2000x1333-1-1000x590.jpg

När vintern kommer till Västsverige finns det framförallt 4 anläggningar och skidbackar att ta sikte på: Ulricehamn, Bollenkollen, Alebacken och Brudarebacken. Vi har testat alla fyra under denna hemmavinter 2021. 

Läs hela artikeln:

Där ser man, jag har haft ett liknande projekt att skida mig igenom alla Göteborgsbackar, men jag har satt avståndsgränsen till 2h.
Tänkte skriva en kortare rapport, men har inte prickat av Isaberg än.

Bra artikel och ses i backarna!

Ska ni reposta detta inlägget vill man ju se en ny review på Ulricehamn Skibikehike. Ny ägare, pistkarta, resturang osv. men samma utsikt (y)

Mullsjö Alpin ligger också inom räckhåll för dagsutflykt från Gbg. Någon som varit där och kan jämföra med Ulricehamn?

Färsk recension av Ulricehamn kan jag bidra med efter helgen. Om inte snön regnar bort.

Jag tror inte de nya delarna av pistkartan är öppna än, så samma gamla Ulricehamn - fast med några nya snökanoner att åka storslalom runt.
(tror de har satsat rätt; a-o är att faktiskt få upp backen de få kalla dygn man kan räkna med). Ska bli intressant att åka nyheterna senare i år. Den röda pisten som försvann var ingen favorit - för smal när det väl blev brant.

Restaurangen har fått sig ett lyft sedan tidigare.

Jag har varit i Mullsjö en gång och var inte så imponerad. Korta backar. De verkar också fått en ny ägare efter en konkurs.

Jag får rätta mig om Ulricehamn - enligt deras instagram så är hela anläggningen öppen till helgen!

Ulricehamn i lördags: Fin, lagom mjuk snö i backen efter stort snöfall följt av regn. Mycket folk men hanterbara köer. Synd att backen längst till höger nu enbart är park/hopp.

Irriterande med småsnutiga park-kids (upp till ca 30 års ålder...) som tränger sig före, ibland till den grad att resten av kön inte kom någon vart. Man är ju van och brukar se mellan fingrarna på sånt, särskilt för de yngre (been there...), men här var det nära den acceptabla gränsen. Man börjar väl bli surgubbe... :LOL: Men om en stor andel av de åkande ska tränga sig, av tusen olika skäl, så blir det litet fånigt.

Tillbaka
Topp