[Artikel] Åkbar konst i nya SAS

Redaktionen

Aktiv medlem
Nu släpps nya, uppföljande Seven Artistic Sins-serien från Rossignol. Sju konstnärer som grafiskt gestaltar sju dödssynder på sju olika skidmodeller.

Läs hela artikeln:

är inte S7 skidan lite väl lik Armada's Elf Shoe Tech? rocker vid nos och tail men vanligt spann under foten?
Men fett grymma skidor, men bootsen sjukt snygga. Det blir spännande och se hur de där spännärna funkar.

Hahahaha vadfan var det för nöt som rusade in i butiken och försökte däcka han med en pjäxa? Sååå roligt om det inte är fejkat!!! :D

Desto mer freeride desto snyggare är skidan enligt mig, S7:an blir ju ball till nästa år, tror även jag gillar S6:an skarpt.

Pjäxorna... Näe, inte alls. Inte på något sätt.

Angående tekniken. Löjligt att försöka hitta på namn på olika tekniker som alla i det stora hela är ganska lika. Bilindustrin har ju hållt på med samma saker i evigheter.
Till skillnad från Armadas EST har väl S7 hyffsat raka områden utan skärning utanför skärningen, likt Black Crows brätten. Verkar ganska praktiskt enligt mig, lugn och bärighet för stor puderåkning, och samtidigt tajt skärning för skogsåkning.

sjukt snygg grafik måste jag säga! gillar verkligen idén med "SAS" och resultatet blir ju riktigt nice!

Om det är den som jag tror det är, så är den vita pjäxan 08/09-modellen med samma namn (SAS Fs1) som den nya svarta pjäxan, något jag inte riktigt fattar..:S Den är vinterkamofluage-färgad och har i princip samma skal som den svarta. Kostar 3000kr på alpingaraget.

Jaha, nu har marer med sin superhjärna utrett det här för mig...
Pjäxkastaren är alltså en parodi på den Irakiska skokastaren som försökte döda Bush!

Finfina skidor. Pjuxen var riktigt snygga. Skulle vara kul att prova dom =)
Men vad var det för tomte som kom in och kasta en pjäxa då?

Idag 13:08 Av: Gudrunnator
Haha är det någon som hör vad han säger när han ska säga vem pjäxan är gjord av?

mm, Leonardo De Vinci...

Igår 16:55 Av: felix
Idag 13:08 Av: Gudrunnator
Haha är det någon som hör vad han säger när han ska säga vem pjäxan är gjord av?

mm, Leonardo De Vinci...

Sweet då gissar jag på han :D

Tycker pjäxan ser hm, inte så speciell ut vid en snabb titt. Men vid närmare så ser den riktigt snygg ut

haha, antingen har Rossignol spioner som tar sig in i skid-entusiasters hem och kopierar ritningar på nya skid modeller eller så har de skannat min hjärna när de kom på nya Sigma Profile teknologin. Synd att inte jag hann före med lanseringen dock.

Tillbaka
Topp