[Artikel] Alla kan åka skidor

Redaktionen

Aktiv medlem
Funktionshinder är inget hinder för att lägga sköna svängar i snön. Anders Ohlsson har drivit Totalskidskolan i Rödkullen i Åre sedan 1987.

Läs hela artikeln:

Visst verkar det vara 916/920 på sitskin? Rätt så logiskt när hela vikten är på en bindning istället för två...

Hur är det om man vill prova på sitski som obehindrad åkare? Är det förbehållet för rörelseindrade enbart? För jag skulle verkligen vilja vara en upplevelse rikare!

F.ö. är det förbannat bra att köra lite på en skida då och då för att jobba lite med balansen och skidkänslan...

Att åka sit ski kan vara bland det roligaste och svåraste jag gjort. Alla som har eller får möjligheten att prova borde göra det.

Totalskidskolan rockar... tycker fortfarande det vore guld om vi kunde donera till deras verksamhet via Freeride shop...

Railzon,
Hur definierar man "gangsta"? Vad är en "gangsta"?
Vill alla vara det?

Bakz:
Det är mer skidåkning än någonting annat. Att uträtta samma saker som andra men med svårare förutsättningar kräver en långt mycket större insats.

Jätteintressant reportage! Verkligen!
Jag hittade deras hemsida också: http://www.totalskidskolan.z.se/
Finns mer intressant läsning där...

Skönt att se en sån här artikel! Undra hur man ligger till gemfört med de här snubbarna? Har själv funktionshinder, men åker "vanligt", "80-20" som jag brukar säga. å då menar jag belastning på benen. Blev förlamad i högersidan när jag var tio, så nu e de lite si och så med vilka muskler som funkar lr inte.

Tillbaka
Topp