[Artikel] Ännu en: Max Parrot switch quad underflip 1620

Redaktionen

Aktiv medlem
skarmavbild-2015-04-21-kl.-09.14.28-750x380.jpg

Max Parrot släpper kort efter Billy Morgan en video där han också skickar en quad.

Läs hela artikeln:

Kan ingen bara köra 5 och sen få hela snowboard och skidscenen att inse att detta bara är dumt och att tweakade grabs, shiftys och stil, alltså genomförandet ska vara mer poängbedömande än hur svårt tricket är...

För jag är rätt så säker på att en trippel 14 mute/indy/safety är lättare än en dubbel 12 med galet tweakad grab

FETT förstår inte dom som klagar kolla b&e invitational, creation nation osv det finns redan tävlingar och åkare som gillar färre rotationer och stil.

Folk klagar för att det enda som krävs är ett jävligt stort hopp och i detta fallet kunna cab underflip, sen ta i lika mycket som man gör i ett litet hopp fast man har 40m flygtur ist... Jag skulle förmodligen klara quad frontflip om jag bara fick ett tillräckligt stort hopp att testa det i... Men skulle aldrig klara av att snurra i ett liknande stort hopp ;)

@linder, sen krävs det ju någorlunda stora cohones och en gnutta (läs mycket) luftkoll för att ställa ner den. Men ja, i övrigt stämmer det du skriver.

@JohanCarlsson , haha jo men självklart! Däremot dom som tävlar på den nivån och slänger dubblar som vardagsmat har ju luftkollen för att slänga en såpass tekniskt sett lätt volt även om det för oss dödliga verkar lite omöjligt :)

Snödjup

Tillbaka
Topp