[Artikel] Åre rankas i topp bland världens skidorter

Redaktionen

Aktiv medlem
Prestigefyllda resemagasinet Condé Nast Traveller rankar Åre högt när vinterns bästa skidorter världen över listas.

Läs hela artikeln:

Första plats, fast väldigt få alporter. Jag fattar inte vad det går efter, även om Åre är grymt

Första plats, fast väldigt få alporter. Jag fattar inte vad det går efter, även om Åre är grymt

Med tanke på att courchevel ligger 3a är det rätt uppenbart att de utgått från engelska resenärers syn på skidåkning. Finns väl inget annat folkslag i den orten.

Idag 13:43 Av: The_teo
Hur gick detta till?

Skistar bjöd Condé Nast Traveller på lyxweekend i Åre... inkl. VIP-kort på dippan!

haha åre e inte så bra. visst backarna e bra men det är alltid dåligt väder där och sjukt mycket folk

felix du tror inte exempelvis St. Moriz bjuder högre än så?

För övrigt är det en, för freeride, helt meningslös lista.
Freeride ska lägga upp listor som dessa på skämt - och inget annat. Höj freerides freeride nivå.

he he he.....för Engelsmän möjligtvis...det finns ju en och annan pub. Men skidåkningsmässigt har Åre inte mycket att komma med i jämnförelse med dom bästa orterna i världen. Men man får ju som sagt se vem som gör listan.

Visst Åre har väl inte så mycket att komma med sett till endast skidåkningen, jämfört med många andra orter. Den listan bör ju bygga på mer än bara "skidåkningsmässiga" egenskaper. Det är säkerligen så att detta resemagasin anser Åre ha ett bra utbud av det mesta vare sig det gäller t.ex. hotell, restaurang, nattklubb, shopping etc etc... Det är alltså inte det största berget med med flest liftar högsta fallhöjden och mest puder som de rankar efter, utan det är snarare så att dom tycker Åre utnyttjar sin fulla potential. Trots att Åre är en mindre ort med sämre skidåkning än många andra anläggningar runt om i världen så har dom ett stort och kvalitativt utbud av alla de nöjen och aktiviteter som kan tänkas finnas på en skidort. I förhållande till sin storlek har de alltså väldigt mycket komma med, till skillnad från andra större anläggningar med bättre skidåkning som de kanske inte tycker lever upp till sin fulla potential på samma sätt.

Något i den stilen skulle jag tro Condé Nast Traveller tänkte när de satte Åre på första plats. Annars vette ja fan inte varför Åre ens är med på listan!

hur i helvete kan åre vara rankad som bästa ort? Åre är bra för att vara en SVENSK ort.

Lite som med Volvo V70. Bra, säker och bekväm bil. Kvalificerar sig högt i sin klass. Men man skulle aldrig ens jämföra den med t ex en Mercedes S-klass.

Haha.. journalisten måsta ha rankat den etta efter att ha fått ett ligg med nån stockholms brud med blont hår, silli och tanad body xD

det står ju trots allt att de kollar mer än bara skidåkningen... och det tror jag är bra. jag gillar åre iaf, och inte bara skidåkningen :)

Och nästa år kommer Uppsala att rankas som ett av världens i särklass bästa klätterområden! Allt enligt hemliga uppgifter från Vagabons redaktion...

Tillbaka
Topp