[Artikel] Backflip

Redaktionen

Aktiv medlem
Backflip är tricket som många vill lära sig men som många inte vågar. Hemligheten bakom tricket är ett starkt självförtroende och en gnutta mod.

Läs hela artikeln:

OAkerstrom

Ny medlem
Dina tips funkar GRYMT BRA! har lärt mig backflip, frontflip, 360, 540 och snart 720 av dina tips!! :)

Jacob Wester e grym!!!!

Ojskar

Ny medlem
2007-02-18 21:11 Av: mattiaas
har aldrig vågat dra backflip på studsmatta men man tar ju lätt typ frontflip, de verkar som att de e enklare me backflip på skidor än på studsmatta, kommentarer?

På skidor är det as enkelt om du gör en snabb i litet hopp, fast då är det hoppet som gör allt, det är inte så coolt.

På studsmatta är det du som sköter rotationen och inte studsmattan.

Men om du gör i ett storthopp men inte så jätte brant kick (som jacob på filmen) då är det som på studsmatta att sparka fram med fötterna luta huvudet bakåt kasta armarna över axlarna och fortsätta med rotationen.
Då är det svårare än på studsmatta på grund av uttrustningen o.s.v...

B-Ulf

Ny medlem
testade och landade på ryggen första gången och andra gången landade jag på magen

Dannho

Ny medlem
fyfan va bra du e på förklara nu kommer jag fan göra ett hopp och göra backflip! :P tack så mkt Jacob! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp