[Artikel] Bodø Norge: Det vackra och vilda barnet Sjunkhatten

Redaktionen

Aktiv medlem

Nordost om Bodø ligger den unga nationalparken Sjunkhatten. Allt sedan området blev skyddat år 2010 har fler och fler skidåkare upptäckt de vilda och vackra fjällen.

Läs hela artikeln:

stojje

Medlem
Trevligt att du verkar ha hittat till \" min \"del av Norge, Anders. Synd att ni inte fick den fina snön, det kan va bättre, jag lovar. Tror jag skidat någonstans bland bodökustens fjäll de senaste 18 åren. Hade fantastiska förhållanden på Memaurtinden i våras ( kan rekommenderas). Sjunkhatten har jag dock inte varit till ,men jag har spanat in den i några år. Skulle vilja ta mig till Vassvika med båt men inte hittat någon lämplig båtuthyrare ännu. Får väl fråga Wagelid

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Trevligt att du verkar ha hittat till \" min \"del av Norge, Anders. Synd att ni inte fick den fina snön, det kan va bättre, jag lovar. Tror jag skidat någonstans bland bodökustens fjäll de senaste 18 åren. Hade fantastiska förhållanden på Memaurtinden i våras ( kan rekommenderas). Sjunkhatten har jag dock inte varit till ,men jag har spanat in den i några år. Skulle vilja ta mig till Vassvika med båt men inte hittat någon lämplig båtuthyrare ännu. Får väl fråga Wagelid
Ja, det var en riktigt fin naturupplevelse även om snön hade kunnat vara bättre. Hade varit sköj om du vill tipsa om några av dina hemmafjälls turer i vår offpist & topptursavdelning, https://www.freeride.se/skidorter/routes.php, jag hade tyvärr inte nån gps-tracker på när vi var där.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp