[Artikel] De betade av 60000 norska fallhöjdsmeter på drömresan

Redaktionen

Aktiv medlem
Studenter kan det där med att leva billigt. Förra vintern drog Olle Kvick och hans polare till Norge för att topptura i tre månder. Notan landade på 7000 kronor per man – inklusive en minibuss.

Läs hela artikeln:

hur kan ni inte räkna med det sönderblåsta hillebergtältet i utgifter ?
eller gör ni det?

Haha, så klockren resa! Har inte Olle och grabbarna förtjänat en hel camping i spons för den där super säsongen? Fast å andra sidan, antar att man behöver minst 25 cm tomteskägg för att få gratis tält av Hilleberg ;)

Assr: Hillebergtältet gick fint att laga när turen var slut med lite nål och tråd, det blev förvisso ett par hundra för nya stänger men det är inte med i utgifterna. Vi är som sagt inga erfarna ekonomer så det kan säkert finnas mer oegentligheter i redovisningen :)

Kim_sv: Dagen startade alltid med en sväng förbi Statoil för att fylla på Statoilkoppen :)

Ska till sunnmöre om 3 veckor, hoppas det kommer lite mer snö bara!! tips på nån tur? blir 4 dagar turande.. (ingen klättertur kommer göras, inte som kräver rep i alla fall)

johhha: Kul med Sunnmøre, det beror helt på vilken typ av turer du vill göra och hur mycket folk du vill träffa :) Klassikerna är väl Randers topp och Slogen men när vi var där i början av Maj var det allt för mycket folk på dom mer klassiska turerna så vi tog kartan och letade upp egna turer. Blåbretind var en av dom och en riktigt fin topp som nog inte får så många besök varje år. Vill man inte missa klassikerna så är Friflyts bok "Toppturer i Norge" ett säkert kort. Lycka till!

limegreen: Egentide får man ta sig, en lång promenad på egen hand eller liknande men man ska nog tycka om dom man åker med. Man lever ändå ganska tätt inpå varandra under lång tid.

Härlig film, ni verkar haft det underbart! gillar lowbudget tänket oxå, vilket framförallt är billigt samt miljövänligt :)

vi kommer nog ta randers en dag, får se hur lång tid det tar och om vi delar upp oss. Själv vill jag ha det rätt brant gärna mer varierad terräng än bara stora snöfält..

Om det är klassiker eller inte kan jag inte bry mig mindre om :)

Sen vill jag passa på att tacka vindarna för 70cm nysnö förra veckan.

Sjukt inspirerande!!! Är själv student och drömmer om att göra nåt liknande nån gång och har typ lika liten budget.
Bra jobbat! Kul att se att ni fick så mycket bra åkning!

Tillbaka
Topp