[Artikel] Deeptalk: Reine Barkered

Redaktionen

Aktiv medlem
Hade det inte varit för Ingemar Stenmark hade Sverige förmodligen aldrig fått se den ödmjuke killen från Jämtland kliva högst upp på pallen vid världens mest prestigefyllda friåkningstävling i Verbier i våras. Möt Reine Barkered - en värlsmästare som

Läs hela artikeln:

Jarle

Aktiv medlem
Riktigt kul läsning. Kommer ihåg när jag stog och väntade på min start på sm 2006, strax efter Reine, jag blev mäkta imponerad när han satte iväg.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Mycket intressant läsning! Reine verkar vara en trevlig grabb, att han är en grym skidåkare vet vi ju redan! Heja Reine!

SofieB

Ny medlem
Jasså, har jag fått en lillebror? Jag som har gått hela livet i tron om att jag är yngsta barnet ;)

PNyberg

Aktiv medlem
Riktigt bra artikel! Jag tycker att den säger en del om varför Reine är en så otroligt bra ambassadör för sporten (se även intervjuerna på TV4).

Minns när jag tog mig vidare i NM och stod i branten för att reka stora klippan. Jag var grymt nervös, och det blev inte bättre av att några av de bästa åkarna i världen stod runt omkring och rekade samma saker.
Vet inte hur det kom sig, men jag och Reine började småprata lite, och efter vips så hade man fått en del do's and dont's när det kom till facet.
Pulsen sjönk då, för första gången den dagen, till under 200bpm. :)

assr

Medlem
Mycket, mycket, välskrivet av Frenkel, som vanligt.
Reine är verkligen en ödmjuk och schysst person.

En person det gärna skulle få skrivas om är Erik - Demonen - Sunnerheim.
Reines vapendragare. En minst sagt lika intressant kille, och även han väldigt trevlig.

Deeptalk är ju för övrigt ett av FR:s bästa inslag för närvarande.

kappakomplett

Aktiv medlem
Rolig läsning! Som gammal gubbj*vel uppskattar jag också Reines nyanserade inlägg här på Freeride om olika typer av skidor för olika typer av åkning!

Ace_DG

Aktiv medlem
Läste äntligen artikeln nu medan jag käka frukost. Mycket intressant med interiörerna från ungdomsåren, tävlingar, Åre-attityder och den fortsatta utvecklingen. Jag känner ju överhuvutgaget inte Reine och en text säger aldrig hela sanningen, men ordet ödmjukhet dyker ju osökt ändå upp. En intressant människa och bra skrivet!

AxelWall

Ny medlem
Kul som någon tidigare sade att en så hypad person inom skidvärlden fortfarande är aktiv på forumet här på freeride! Artikeln gav en hel del funderingar. Heja Reine!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp