[Artikel] Det är snart åtta år sedan sist...

Redaktionen

Aktiv medlem
freeride-2-750x380.jpg

..men nu händer det igen. Vi har bytt design. Freeride har fått en rejäl ansiktslyftning, och även om fokus den här gången till stor del ligger på utseende har det även dykt upp en del nya funktioner som kan vara bra att ha koll på.

Läs hela artikeln:

Även om jag inte såg något fel i den gamla, kan jag tycka att en uppgradering kanske var på sin plats!

Blev riktigt bra.

Hjälp, vad händer?
Känner mig så vilsen...
Snygg uppdatering, kommer säkert bli bra när man lärt sig nya layouten!

Nice! Nu har den mesta paniken lagt sig.

Skitsnyggt. Men en sak, när man tittar på en video och får video-förslag i sidan hade det varit schysst att se hur många "gillningar" respektive klipp har, annars är det svårt att avgöra om man klickar på ett skitklipp eller något bra när man glider vidare.

Uppdatera layout måste man ju göra lite då och då så att det inte blir mossigt, så det är ju ett trevligt initiativ.

Tycker dock att det blivit lite rörigt... (Jag är väl gammal och grinig antagligen) Annonser som ligger i samma fält som freeride-material osv.

Forumet som är freerides puls har dessutom fått vissa funktioner bortplockade. Var är valen "nya inlägg idag" och "nya inlägg senaste veckan" t.ex? Också ganska störigt att man inte kan se tiden på senaste inlägget i de olika trådarna direkt i sökresultatsidan i forumet.

Man får inte glömma användareffektivitet när man ska designa nya häftiga gränssnitt. Det är användareffektivitet som gör att folk uppskattar en sida. Inte att pop-up-grafiken är skitball...
Ser så här långt ut som att man lyckats ganska bra...

Gillar det i stort, framför allt att man direkt får åtkomst till lite nya funktioner.
Men ett par saker stör..... som i alla fall jag gärna skulle se ett par förändringar kring.

"Toppnyheten".. den bilden är alldeles för stor. Vilket gör att man inte direkt ser lika mycket information som, i alla fall jag vill.
Forumet var ju det första man såg tidigare, och freerides puls. Borde få en tydligare plats. Kanske räcker med att ändra bakgrunden till något ljusare, och typsnittet till något mörkare så man ser kontrastera lite bättre så att säga.

Men i stort, tjusigt.

Lee-nus: Jadå, du har rätt. Frågan är bara om jag törs göra en pudel och ändra rubriken efter 24 timmar? ;)

Martin_Jacobsson: skicka ett mejl/pm till Johan så kan han nog hjälpa dig.

I övrigt – tack för alla glada tillrop. Nu ska en bara vänja sig vid adminsystemet (insidan är också helt omgjord nämligen) också så kommer det bli riktigt awesome.

Kan inte kika på videos på mobilen längre, borde rimligtvis fungera på iphone men för oss "stackare" som inte har iphone då?

Tillbaka
Topp