[Artikel] Fredrik Ericsson har omkommit på K2

gunnar

Ny medlem
En rättelse. Föräldrarna vill ha hem kroppen, men dom vill inte att någon ska riskera livet för det. Blev fel i pressen där.

Vila i frid Frippe.

MrAnderson

Ny medlem
Otroligt sorgligt!! En fantastisk människa som visade stor ödmjukhet inför vänner och sin omvärld. Du kommer alltid vara ihågkommen denna kille.
Sov gott min vän!

Hybris

Ny medlem
Det gör så ont. Det är så obegripligt. När jag försöker förstå fladdrar mina minnen av dig förbi. Som en film spelas de upp i mitt huvud. Filmerna får mig att le. Jag ser dig köra bar-bungy i Addes stuga och få shortsen fyllda med blött gräs. Jag ser dig äta ett halvt kilo snabbmakaroner utan att tugga. Jag ser när du och jag åkte Pas de Chevre i 30 cm nyfallen kallsnö. Sedan inser jag att det är slut nu. Det blir inga fler minnen. Och då gör det lika ont igen.

Tack för alla fantastiska minnen.

cHedlund

Ny medlem
skidåkningen iår har haft otroligt stora återfall, det är lika tragiskt varje gång något liknande händer. Vila I Frid Fredrik.

Fritzan

Ny medlem
RIP my friend. En liten historia om Frippe. När jag spenderade min första av två säsonger så flyttade Frippe in i vår lya på 25kvm där vi då blev fyra som delade. Han åkte skidor om dagarna och flippade burgare om nätterna för att ha råd med sin hobby. Toppenkille som var oerhört seriös. Jag älskar skidåkning men kom aldrig i närheten av hans standard. När jag skulle åka poubellen på Grand montets lånade han motvilligt ut sitt rep. Nu vet jag varför. Men då var jag en oerfaren knutte. Rep är vikitga och man måste veta vad dem varit med om. När jag hörde denna fruktansvärda nyhet ställde sig håren på mina armar.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp