[Artikel] Freeride Undrar: Vilken är nästa svenska "filmort"?

Redaktionen

Aktiv medlem
Riksgränsen var platsen att vara på i våras – åtminstone om man ska tro alla filmteam och proffs som hade vägarna förbi. Men vilken blir nästa fjällort att kablas ut i skidvärldens etermedier?

Läs hela artikeln:

Efter att ha hängt en del i Hemavan/Tärnaby i vintras har jag fått upp ögonen för den skidorten som bara den. De var snabbt uppe med en jädrigt välshapead park med up-to-date-newschool-features och några mysiga hopp som är perfekt för en säsongsstart.

Jag återvände sedan tillbaka i Mars och fick de 3 bästa dagarna i följd typ någonsin, i Sverige. Med sol, vindstilla och sjuuuuukt mycket "Big mountain-skidåkning" och en underbart avslappnad tävling (Ride the Cow) på Kobåset. Mycket snö som håller sig långt in på säsongen.

Risken finns att det är för långt att åka för folk, men jag fick verkligen upp ögonen för placet!

Men jag lägger men röst påt!

#Merkommentarerpåfreeride

@chilla Det går flyg 6 dagar i veckan från Arlanda. Dock oftast lite dyrt tyvärr.

Finns annars fantastiska möjligheter här i området, men tyvärr ställer skakigheter med liftbolag och minst sagt varierande visioner till det lite grann. Stora problem som gör satsningar på i princip vad som helst till riktiga rariteter. I år ska det satsas på öppning senast 1:a november, och park uppe så snart som möjligt. Nån från Snowboardlinjen har säkert mer koll på det där.

Men Kobåset är ju den stora tillgången, och det är ju som tur är inte lika beroende av liftbolag. Bara vädret sammarbetar är det ju helt fantastiskt. Och det kan vara bra från februari ända till mitten på maj.

Men kom gärna hit! Om nån vill ha tips på åk eller så, skriv PM!

#merkommentarerpåfreeride
#jobbarejåthemavantärnaby
#hemmabacken

@Corin hörde idag av en mycket säker källa att dom satsar på att öppna 31a (sista dagen i oktober iallafall?) oktober.

Gränsen gällde på Craig Kellys och Backmans tid. Gränsen gäller idag. Om inte någon bygger något nytt I Sverige eller vi återtar Norge så kommer Gränsen gälla imorgon också.

Tillbaka
Topp