[Artikel] Freeride World Tour: Dubbelt svenskt på prispallen i Kicking Horse, Kanada

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Freeride World Tour: Dubbelt svenskt på prispallen i Kicking Horse, Kanada
Skarmavbild-2022-02-12-kl.-22.01.48-1-1000x563.jpg

Det tredje stoppet av Freeride World Tour i Kicking Horse Golden BC, Kanada bjöd på en riktig show och både Kristofer Turdell och Max Palm fick kliva upp på prispallen.

Läs hela artikeln:

mac-O

Aktiv medlem
Liknar mer och mer slopestyle det här… när får vi se första railningen…:)?

Anzom

Aktiv medlem
Alldeles för högt betyg till den som vann. Personligen skulle jag vänt tabellen och satt Kristoffer först. Tycker flytet från Maxime tappas när han åker från ena hit:en till den andra och ska göra 3or och flatspin. Fwt letar lite efter vilken tävling man ska vara. En parktävling i offpistterräng eller en racetävlint i offpistterräng. Vet att jag åtminstone hellre ser det sistnämnda.

rabbit

Aktiv medlem
Chabloz är ju en fantastiskt duktig skidåkare men jag tycker hans åk såg "sketchy" ut jämfört med t.ex. Turdell och Palm och ändå inget poängavdrag för kontroll-brist?
#wtf #snö #fwtärkul

Senast ändrad:

free_fall

Aktiv medlem
Chabloz är ju en fantastiskt duktik skidåkare men jag tycker hans åk såg "sketchy" ut jämfört med t.ex. Turdell och Palm och ändå inget poängavdrag för kontroll-brist?
#wtf #snö #fwtärkul

Chabloz kör ju tre första tricken utan att ändra nån riktning och sen en ordentlig sväng innan backflipen. Åket var ju mer en runda i parken än ett freeride åk.
Snart är FWT en backcountry-slopestyle tävling…

Topp