[Artikel] Hammarbybacken 2H fyller fem år

Redaktionen

Aktiv medlem
hammarbybacken-2h-2014_1-fotograf-roland-blom-750x380.jpg

För femte året i rad blir det toppturstävling i Hammarbybacken i Stockholm. Hammarbybacken 2h körs på kvällen den 19 februari 2015. Alla är välkomna, vare sig man är erfaren skidalpinist eller bara nyfiken på toppturstrenden.

Läs hela artikeln:

Mickey

Medlem

@Heddious
Jag har då två frågor.

1. Om det inte finns tilräckligt eller någon snö alls, vad gör dem då? Idag ser det ju inte ljust ut på just snö fronten...
2. Hur har de tänkt med de som vill testa på? Finns det saker att låna/hyra eller? Känns inte som det är jätte många som köper ny utrustning för flera tusen bara för att testa på.

DennisHB2h

Ny medlem
Sent svar, men jag får skylla på julledighet... :) Dennis heter jag och är en av dem som hjälper till med Hammarbybacken 2h.

1. Om det inte finns snö ställs tävlingen in. Tyvärr inget vi kan göra om vädret inte är med oss:-(

2. Om man bara vill testa så går det fint att skicka mig ett mail så ska jag se om jag kan hjälpa till med hyrutrustning. Maila dennis.svard (at) gmail.com. Om man vill köpa billigare finns alltid begagnat som ofta funkar fint.

Gå in och kolla på http://www.vertex.cx/2h/ för mer information om Hammarbybacken 2h.

Hälsningar Dennis Svärd, Hammarbybacken 2h

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp