[Artikel] I skuggan av skate

Redaktionen

Aktiv medlem
Skate och snowboard. Skidåkning och ...? Få har sett släktskapet mellan skidåkning och inlines. Hur kommer det sig att skidor är hippare än snowboard, men att läget är det motsatta på asfalt? Freeride har sökt med ljus och lykta i branschen och bland

Läs hela artikeln:

Snubbarna har rätt. Inlines är töntigt lätt. provade första gången förra veckan.

man lär sig ju att köra räcken på nolltid.

skate är mycket coolare.

öööö... skate är fett med bögigt om man gämför med inlines.. synd att salomon la ner, dom gjorde übersköna rullor

Varför göra något för att det är coolt?
Tycker man någonting är roligt håller man på med det, oavsett om det anses töntigt eller coolt.

Det är min åsikt.

Man gör de ju för att de är kul ! inte för att de inte ser coolt ut , alla får väl göra vad man vill utan att bli betraktad som tönt. eller? sen håller jag med om att det är mycket lättare att lära ig åka inlines än att lära sig skejta . men det är då man måste vara kreativ och hitta på nya trick.Säg någon som körde feeeta flat-7or med barrowgrabs första säsongen jibbing var populärt?

over and out /P

"Hur kommer det sig att skidor är hippare än snowboard, men att läget är det motsatta på asfalt?"

Varfor blev det sa i Sverige? 1) Jon Olsson 2) Sverige har varit ett u-land inom snowboard (typ 2 internationellt kanda svenska pros under de senaste 10 aren...)
3) skibummar kulturen etc

Fattar att skribenten syftar pa Sverige, men skidjibbing ar ju inte direkt hippt i USA, Japan etc.

Vem bryr sig igentligen om något är hippt och om ngn tyvker man är fjollig som åker inlines. Man måste väll ändå göra det man tycker är kul själv. Och att vara cool betyder ju inte direkt att ha kul.

Idag 14:22 Av: freerajder
Vem bryr sig igentligen om något är hippt och om ngn tyvker man är fjollig som åker inlines. Man måste väll ändå göra det man tycker är kul själv. Och att vara cool betyder ju inte direkt att ha kul.

WORD!!!

Idag 22:48 Av: RailReppin
"Skidor är hippare än snowboard" Ja för skidor är 100 gånger enkelt, jag åker båda så I know

Okej jag kör också båda och jag har mycket lättare för att köra snowboard. Så säg inte att det är lättare med skidor bara för att du tycker det. Alla tycker olika!!!

vem bryr sig vad som är coolast och vad som är mer hippare än det andra, man åker ju det man tycker är roligast, inte vad dom andra tycker är coolast.

Idag 00:13 Av: Kruxelidux_ninjamaster
inlines är fett ovärt! Bara dåliga skatare som kör det.. :S:S:S:S

WORD!!!!

Ass bra artikel!!
Sluta h8 man vinner ingenting på de. Skulle gärna vilja se dig efter en vecka och jämnföra dig me dessa som varit med i artikeln ?
Kom igen de här e ju löjligt!!
Alla kör de man vill och man ser inte ner på annat folk som sportar något annat, allt är coolt!:)

Problemet var att skate scenen trash talkade inlines scenen så hårt i medier att det bland annat blev okej för vissa parker att banlysa inlines åkare (som Brädcentralen i örebro, som finasierades av komunen, dvs Skattepengar och det var OKEJ för dom att inte tillåta inlines åkare, vi, som betalat för hela bygget).

Tips: Se filmen "BarelyDead", En Inlines-Dokumentär som jag tycker det är konstigt inte nämns i den här artikeln.

nej, nej ,nej...vad är nu detta???

inlines på freeride.se....härmed sägs mitt medlemskap upp!!!

fy skäms på er...

Jag tycker fler borde åka inlines det är sjukt roligt och det är det närmaste skid "jibbingen" man kan komma! fick precis hem mina VALO TV.2 blue och har precis monterat ihop dom. Synd bara att det öser med regn utomhus :/

må fredens liljor vara med er!

2009-07-07 11:24 Av: Front5
Snubbarna har rätt. Inlines är töntigt lätt. provade första gången förra veckan.

skate är mycket coolare.

----------------------------------
Vad är det för räcken då...?

Inlines är galet!
klart det är lätt att raila curbs och liknande, men kolla på vad de kör på i filmer, inte fan nån parkbänk eller 7stegstrapp...!

skate är tekniskt jävligt svårt och galet, inte galet på samma sätt som inlines, Xsjado sa bra saker

själv kör jag skate och snowboard,
man blir så jävla arg på allt onödigt hat som finns! äre nått som är ocoolt är det att h8a på nått man inte har nån anledning att h8a på! gäller heller inte bara om nån inlinesåkare droppar in precis när man själv ska. h8a bara om man har en RIKTIG anledning...inte han kör blades

junkyard, fyfan va onödig slogan, banar för omoget tänkande!

lite kärlek och fred skulle vara trevligt...!

brädor gäller ... inlines o ski e för lätt !
min fassa railar för fan räcken me carving skidor !
men, "do it 'cause u love it dude!" pz

2009-07-07 11:24 Av: Front5

skate är mycket coolare

2009-08-02 21:53 Av: bellooowsBull
Inlines är för nååbs.. SKATEBOARD FOR EVER!

p12. jävla pundare

Tillbaka
Topp