[Artikel] InspireUs bjuder på lavinkurs i Åre

Redaktionen

Aktiv medlem
InspireUs är en blogg och ett nätverk som jobbar för att tjejer ska synas mer i actionsportvärlden. Under skidtestarhelgen i Åre i mitten av december har de fixat så att åtta tjejer får gå SLAOs grundkurs i lavinkunskap gratis.

Läs hela artikeln:

Varför inte. Kan vara ett steg på vägen. Tror däremot att lavinutbildning inte är det som stoppar att tjejer syns mer i dessa sammanhang. Kanske sponsra en film och fotokurs för de tjejer som är intresserade istället?
Tror att det är oftare där skon klämmer. Killar som är duktiga på att fota har åkt med sina duktiga kill kompisar och sedan skickat in foto/film materialet.

@Gazza1 det där med film- och fotokurs är en jättebra idé! Kan absolut vara ett steg för tjejer att synas mer och något för oss att arrangera i framtiden.

Lavinutbildningen är däremot ingenting vi gör för att tjejer ska synas mer i media. Vi skriver tydligt i informationen "Eftersom InspireUs inspirerar er till att åka offpist och ha kul på hela berget så vill vi ta vårt ansvar till er säkerhet".

Vill du veta mer om vad InspireUs är och hur vi jobbar för att tjejerna ska ta plats? Kika in på inspireus.se eller besök oss i helgen på WinterShow på Stockholmsmässan!

Typiskt. Hade så gärna velat deltagit. Men jag är ju inte dam. Smått könsförnedrande måste jag säga! imo

@limegreen
Det du beskriver finns...eller har iaf funnits minns jag. Kommer inte ihåg vad det heter dock. Jag antar att det inte var ett väldigt smidigt system med tanke på att jag aldrig sett det någonstans.

Jävligt sjyst erbjudande och kurs! Tycker lavinkurser överlag borde vara billigare. Gärna gatis som högskola och annan utbilsning i sverige!

@limegreen känns ju som att det kan bli rätt jobbigt om flera tiotals meter av det där repet blir begravet. Då hjälper det likförbannat lika grovt som trancievern.

Det är helt klart en intressant tanke :D Det bör ju fungera bättre än inget alls :)

Tillbaka
Topp