[Artikel] ISPO 2014: Skidor (uppdaterad)

Redaktionen

Aktiv medlem
dynafit-skidor-750x380.jpg

Det fanns som vanligt en hel del gött att hitta i skidväg på ISPO i München. Både storfräsarna och coremärkena gjorde sitt bästa för att övertyga om vad vi ska åka på nästa vinter.

Läs hela artikeln:

Her er det noen som ikke har fulgt med i timen i det hele tatt.

De Dynafit skoene som er avbildet har vært like de 3 siste årene. Og på Scarpa, så er det bare fargeforskjeller (og liten oppdatering på gå mekanisme), men dere har ikke tatt med en av ISPOs største nyheter, Scarpa F1 Evo.

Og Hoji W kommer i kortere lengder? Dont think so. Vanlig Hoji og Hoji W kommer i samme lengde, men Hoji får til neste år en kortere lengde nemlig 171.

Blizzard/Technicas skidor med tjurskallen har dom snott ifrån mig dom djävlarna ;)
Hade tänkt mig det trycket på en Skilogik Howitzer för två år sedan, men köpte en med en tiger ist, känner mig,,,snopen .

Och ingen vikt uppgift på Majesty skidan Wherewolf? Tror den kan ha varit lättast på mässan? Och den var väl bredare än 90 mm på de andra längderna?

Får man som leverantör trycka in info om nyheterna här? Här kommer lite ren fakta utan bullshit.
DPS Skis
Helt nya modeller: Wailer 105 och Cassiar 95. Wailer 105 är en flat-tail, liten tiprocker och i övrigt en ganska rak profil.
Hybrid T2 är en ny konstruktion. Full metall över/under kärnan. En "köttig" konstruktion som kommer i W105 och Cassiar 85 framöver.
Lotus 138 är helt omgjord.
Wailer 112RP har flackare tip/tail rocker och heter nu Wailer 112RP2
Spoon har en justerad rockerprofil.

@Simonmedk

Fun fact om Rossi. De ändrar inget till nästa år. Tadaaaa! :)

Och för att lägga till lite på det Nojlas skriver om Hybrid T2 och dess köttighet. Det är en RIKTIG beefcake den där T2!

Nya rockerprofilerna på Pettitor 120 och Annex 118 är helt wierd. K2 återgår till någon slags knäck till megaböj in i nästa universum. Kan det vara något liknande tänk som med DPS mer puderorienterade vapen?

Tillbaka
Topp