[Artikel] Jib Academy gästade Åre

Redaktionen

Aktiv medlem
I strålande solsken kördes i helgen det sista kvalstoppet för Salomon Jib Academy där tio nya åkare fick sin biljett till Sverigefinalen i Gesunda. Se även film från tävlingen.

Läs hela artikeln:

Oscar kvalade vidare redan i Hammarbybacken :p
Om hoppet är stort nog i Gesunda kommer Oscar förmodligen dominera, jag gissar att alla har sett hur det gick till på skidtestarhelgen

Idag 20:50 Av: Borgajibbarn
hmm... jag som vart förväxlad med en annan kille :S

vad menar du med de?,, att du skulle gå vidare men att någon annan fick din plats? och isåfall, hur vet du att de var så? :S

jag la in ett videokval men sedan gick jag vidare från åre och då bytte jag kategori :) riktigt kul hade vi den dagen!

Idag 21:34 Av: Borgajibbarn
Idag 21:27 Av: ElisWaltersson

vad menar du med de?,, att du skulle gå vidare men att någon annan fick din plats? och isåfall, hur vet du att de var så? :S

För MÅNGA säger det :P

Jag tror faktiskt det var så :S

Igår 21:34 Av: Borgajibbarn
Idag 21:27 Av: ElisWaltersson

För MÅNGA säger det :P

Dina polare elr ? Det var ju typ en annan i magic suit som blev förväxlad med killen som gick vidare !

Halahala... Vill bara förtydliga hur det går till när coacherna väljer ut finalisterna från kvalen. Först och främst tittar de på hur man agerar som åkare under hela dagen. Sen när de står och tittar på åken i uppvisningen, kollar de på deltagarnas startnummer, som finns på ryggen på respektive väst. Därför är sannolikheten att alla fyra coacher, plus speakern (som kommenterade allas startnummer för att förtydliga för cocherna), sett fel nummer och att vi ska ha förväxlat någon med en annan ganska liten.

Tillbaka
Topp