[Artikel] Jon Olsson kör filmtävling i Åre

Redaktionen

Aktiv medlem
I vår anordnar SkiStar Åre och Jon Olsson ett av årets mest intressanta skidevenemang i Åre. Mellan den 29 mars och 6 april gör några av världens främsta skidåkare upp i JOI Super Sessions, en kombination av filmtävling och uppvisning.

Läs hela artikeln:

VARFÖR INTE KOMBINERAT MED SNOWBOARD!?!?! JON DU GÖR MIG SÅ FÖRBANNAD. ALLTID JÄVLA SKIDOR, ALDRIG KAN DU KOMBINERA SÅ MAN KAN KÖRA I LAG ETC. KAN DU ALDIRG NÅNSIN TA ME SNOWBOARD I DINA "SUPER" EVENEMANG? SHIT ASSÅ...

ugo

Nu är det ju faktiskt så att det är just skidor som gjort han till den han är idag och som är hans liv, så det är väl inte konstigt att tävlingen gäller skidor.
Snowboarden har ju sina profiler och event.. Burton-veckan med Burton Halfpipe INV skall enligt rykten gå av stapeln samma vecka med tävlinagr , camps, fotoshoots mm.
Vore lustigt då om vi skidåkare skulle gnälla på Burton-eventet att det bara gäller snowboard
så tycker då jag i alla fall.
/Matte

Jo men det är en liten skillnad. Burton ÄR snowboard, inte skidor och så kommer alltid vara... Jon har resurserna till vad som krävs för en kombination av skidor/snowboard, så varför gör han det inte. Han är knd via skidor, men jag har sett Jon åka bräda och jag vet att han tycker det är kul. Det skulle va så mycket coolare med en kombination... förklara för mig varför han inte kan kombinera. Ingen som håller med mig? Dessutom är snowboard upphovet till skidåkningen, så jag ser inte vad Burtons event har med Jons event o göra och varför han inte kombinerar. En tävling där ALLA får kvala in, ett openformat, där skid o snowboardåkare tävlar antingen mot varandra eller med varandra där rösterna avgör, inte någon domare som man lackar på efteråt... SÅ MYCKET COOLARE

ok.. du har poäng i mycket det du säger
Jag tycker också att det vore soft med stora skid/bräd-event som inte döms så seriöst..
men precis som du uttrycker dig att Burton ÄR snowboard.. så tyckar nog jag att Jon ÄR skidor också.. även fast han har åkt lite bräda.
Men som nu tävlingen har formats med åk och filmningsstuket så skulle det inte förvåna mig om snowboard-team är på väg in i JOI..
och jag är då inte emot det
/Math

Men varför ska skidor få sån himla uppmärksamhet för... Burtons tävling är som en fis i rymden jämfört med jons "Supertävlingar"... Burtons tävlingar e de ingen som kommer ihåg två veckor efteråt, medans Jons tävlingar ekar ända fram tills nästa år igen...

ååååååååå hata att åkarna ska bedömma vem som vinner! det är såååååååååå fucking lame! då vinner nån loser med mest polare bara! så e de fett gay

Tillbaka
Topp