[Artikel] Jon planerar mäktigt JOI i vinter

Redaktionen

Aktiv medlem
Jon Olsson laddar för det största Jon Olsson Invitational någonsin. Olsson meddelar samtidigt i ett pressmeddelande och på sin blogg att JOSS kommer att ta ett års uppehåll.

Läs hela artikeln:

fan vad trist, men förstår även att det tar väldigt mycket av Jons tid/kraft att arrangera det...

@ Fiberteknologi:
Såklart är det nu i vinter, 2011, jag menade. Jag som var slarvpelle. Tack för att du sa till!

Tråkigt att de skippar JOSS, men sjukt kul att de kör JOI och satsar på det, tycker att JOI 07 var en av de bästa tävlingarna någonsin!

Står på bloggen att JOSS kommer tillbaka nästa år större än nånsin! :) Står även att en dub cork 12 inte kommer ta nån till final.. Hoppas man får se lite med stil i tricken istället för teknisk svårighet! :D

V-InDahl: Jag skulle tippa på att Jon menar att alla kommer se dub 12 som ett sånt standard-trick vid det laget att det aldrig kommer räcka för att kvala.

jag tippar på att samtliga i topp 10 kommer göra antingen dubbel 14, switch dubbel 14 eller dubbel 16 på JOI 2011.

ska bli kul att gå tillbaks hit och se om jag hade rätt.

Jag är ingen hejare på denna typ av tävling men det ser ut som om man absolut inte får trilla i finalens första 4 omgångar för att kunna avancera - inverkar inte det negativt på åkarnas vilja att försöka helt nya trick. Flera åk men där endast ett eller två räknas måste ju rimligen skapa en bättre förutsättning för att riskera att krascha något åk eller?

Fixa gärna svengelskan: "top sex advances" låter som en annan typ av tävling...

JWester: True! :)

-----------

Tävlingen kommer säkert bli grymt bra, som vanligtn är Jon arrangerat nått event! Längtar :D

Iller - har åkarna en dag eller kanske till och med tre/fyra dagars träning (som jon har haft det förr på JOI), så är inte det ett problem. man lär sig nya trick och nöter in dom för att sedan göra dom på tävlingen. det är väldigt sällan nån åkare går och testar något helt nytt när det verkligen gäller, då blir man inte långlivad :)

Jwester, säg de till bobby brown och TJ som langade nya trick i Xgames finalen!?

hmm final upplägget känns av någon anledning inte riktigt genomtänkt .. alla får ett åk var och två åkare utesluts efter varje omgång. om tre åkare skulle missa landingen, vad avgör då vem som går vidare?

kan man tex. gå vidare för att man "bara" tappar en skida i landningen medans de andra två tappar båda?

ser inte riktigt heller vad det är som kommer göra denna finalens upplägg intressantare att se på än tex finalen i king of style.. som det ser ut nu finns det ju inget som hindrar åkarna från att köra samma trick igenom hela tävlingen. och eftersom åkarna bara har ett försök på sig fram till finalen kan det ju mycket väl bli så att åkare kör "safe" med samma trick fram till finalen för att inte riskera att ramla.

skulle hellre se ett upplägg där man får se mer variation på tricken, som i stil med det jacob föreslog på sin blogg där åkaren med störst "trick bag" vinner.

Vi får vara glada att det ens blir av något i huvud taget! Jag citerar mig själv fast på svenska. Jag gillar detta finalsystem bättre än king of style. I JOI-finalen möts inte de två bästa åkarna tidigt innan finalen. Ja ni förstör vad jag vill försöka beskriva. jaeg er tröt

tror också kvalet kommer va roligare att kolla på än själva finalen.. suger att alla bara har en chans per runda! bara safe åkning för fan.. vem fan vill göra en dubbel 16 om man bara har en chans

Finalen lär ju vara bättre ^^ samma som kvalet men med enbart de bästa åkarna kvar! :) mycket bätte än king of style där de är head to head!!

Tillbaka
Topp