[Artikel] Kevin Rolland vann King Of Style

Redaktionen

Aktiv medlem
I helgen bockades Stadium Winter Jam av på planeringen och det blev ett lyckat event framför en rekordstor publik. Peak Performance King Of Style fick en högst oväntad vinnare i form av Kevin Rolland och snowboardtävlingen vanns av Sebastien Toutant.

Läs hela artikeln:

v-larsson

Aktiv medlem
Hemskt att han vinner tävlingen på en backflip/lincoln som inte ens var snygg. Varför bara ett åk i finalen? Vansinne.

AFTERBANG

Ny medlem
keffaste tävlingen jag sett. Paul bergeron borde ha gått vidare så jävla lätt! förstår inte vad domarna såg hos ambuhls dubbel som dom inte såg i b-pauls

s_ahlen

Ny medlem
I head to head måste man ju sätta sitt åk annars är man ju ute men jag tycker Rolland kunde kört något annat i sista hoppet än en Lincoln som var sprattlig och inte ens snygg

Rogby

Ny medlem
Detta var ju förkastligt! med head to head fick man bara se ett åk av den som har den bästa stilen, Casabon!

Maiiis

Ny medlem
Nu borde dom helt klart ta lärdom av att head to head inte är ett rättvist eller specielt givande sätt att tävla på... Resultatet bli ju sjukt mycket sämre standard på triken och sjukt tråkigt avgörande om en ramlar :( två/tre heat vanns på värdelösa trik varav de sämsta var i finalen... Ändring på de hoppas jag

fredrisch

Aktiv medlem
Av: priffe Idag 19:11
Jacob W borde fan inte åkt ut mot Håtveit!!!

Nä fan inte en chans, jacobs 12 dödade!
Hoppas dom tar bort head-to-head till nästa år, blev inge vidare.

Abrannstam

Ny medlem
va där det va sjukt fett man fattar inte varför H Harlaut, wallisch inte gick vidare från kvalet :)

SNDVLL

Ny medlem
Var ju otroligt underhållande att se nästan 30 dubbel corks. Den enda som levererade var Casabon helt klart.
Sen var ju SVTs produktion helt värdelös. Dåliga vinklar, dåliga panoreringar, värdelös brud som intervjuade åkarna.

Doggystyle

Medlem
Tycker verkligen inte det va så jävla dåligt som ni tycker(ni under). I en Head to head tävling gäller det ju att sätta alla sina hopp, man kan ju inte bara gå vidare för att man e bra på pappret. Domarna kollade extremt mycket på landningarna, Jacob W gjorde ju en sjuuk 12a och Håtveit gjorde en sjuk 1080, men jacobs landning va ju långt ifrån lika säker som Håtveits och då e d ju klart som fan att han ska gå vidare.
Folk på detta komentarfält vill ju bara se sina idoler gå vidare, vilket jag respekterar men håller inte med.
Själva grejen med Head to Head e att man ska kunna ha tur eller att åkaren med bäst psyke vinner. Det e ju det som skapar spänningen.
Domarna kan aldrig va perfekta och det e alltid domarn som dömer, ni låter som en jävla fotbollsklack.
vider

AFTERBANG

Ny medlem
Jag tycker verkligen rolland var värd vinsten, tyckte han hade den cleanaste 12an av alla. dock frågesätter jag konceptet head-to-head! eftersom jag tycker att bland annat b-paul och jacob wester förtjänade en pall plats om man jämför alla tricks som gjordes under de samtliga heaten!

fenox92

Ny medlem
head to head var helt jävla värdelöst, man han se ett hopp av varje sen var hälften borta... å så gick ju många vidare pga att motståndaren vurpa

emlush

Ny medlem
Själv tycker jag att det är lite konstigt att Kevin Rolland lyckades kvala men inte E'dollo..
Head to head var helt J*VLA värdelöst.

wwwwirre

Ny medlem
asså okej att tanken med att man måste sätta alla hopp är bra men de kan ju knappast va bra när dem som tävlar mot en åkare som har ramlat bara kan chilla liksom, blir om inte annat fet tråkigt att titta på :(

Hammerdog

Ny medlem
Sjukt tråkigt för åkarna att de bara körde ett head to head åk då ere ju bara lotto vem som vinner typ jon "fuskade" sig fram på en 3a safty faan elias o bene skulle blivit fett men aja kul att kolla iaf !!

RickardSmith

Ny medlem
man kan ju inte klaga på domarna om elias missa och kevin satte sitt trick. själv tycker jag det var ganska orutin att köra head to head på ett city hop för hälften av gubbarna missar sina trick då. head to head passar mer in i något som inte är lika sketchy typ JOI men i den är tävlingen låg ens talang i sten sax påse.

Dinophoto

Ny medlem
Håller med Doggystyle helt o hållet. Bara för att åkarna är bra på papperet betyder inte att dem har en solklar pall plats eller att dem borde gå vidare från kvalet. Det gäller att kunna leverera då det gäller.

Leffe_P

Ny medlem
Vinner man så har man ju vunnit enligt reglerna och props till Rolland men håller helt klart med många nedan om att prispallen hade sett annorlunda ut om det inte varit bara ett åk head to head när man åker ut om man har otur å skidan skär iväg i landningen!
Och sen undrar jag en sak; var det nån som gjorde dubbel 10!? ;)

Er1k

Ny medlem
Själv tycker jag att det är lite konstigt att Kevin Rolland lyckades kvala men inte E'dollo..

Du tycker det är konstigt? Killen vann ju guld i xgames :<

JL76

Aktiv medlem
Orkade inte ens titta på hela 4minuters filmen, lite som att titta på en snurrande takfläkt, rätt ointressant.
Är detta skidåkningens framtid känns Golf rätt spännande helt plötsligt, eller kanske Bowling...

graner

Medlem
TRåkigaste tävlingen... Bara dubcorks mute :(
Synd att franska freestyle äcklet vann....

jibbskalet

Ny medlem
Bara jag som tycker dom ska döpa om skiten till King of Luck? Det här var det sämsta jag sett hittills fyfan..

emol96

Ny medlem

Du tycker det är konstigt? Killen vann ju guld i xgames :<

ja i SUPERPIPE om du kanske inte förstått det så e det här bigair

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp